iOS 201Başlangıç seviyesi derslerde iOS uygulama geliştirme ortamını detaylı olarak inceliyoruz.

Tüm Eğitimleri Aldın mı? Kendini sınamanın tam zamanı

Haydi Sınava Gir

Görsel Komponentler

Kategori : Mobil | Lisans : Creative Commons (by-nc-sa) | En son 12.05.2016 tarihinde güncellendi
Eğitmen : Geleceği Yazanlar Ekibi
Etiketler : obj-c görsel komponentler xcode görsel

Uygulamalarımızı tasarlarken en çok ihtiyaç duyabileceğimiz görsel öğeler bize Apple tarafından sağlanmaktadır. iOS SDK ile gelen ve Interface Builder ile kullanabileceğimiz temel öğeleri aşağıdaki gibi sıralayabiliriz;

UILabel

Metin değerlerini ekranda göstermek için kullanılır.

UILabel

 

UITextField

Kullanıcıdan alınacak metin ya da numara gibi girdileri kaynak kod tarafına iletmek için kullanılır. HTML’deki input komutuna benzer. Kullanıcı giriş yaparken gireceği değere göre klavye tipi seçilebilir.

UITextField

 

UITextView

Metin değerlerini ekranda göstermek için kullanılır. UILabel’e göre daha ayrıntılı bir öğedir. Aynı zamanda kullanıcıdan metin girişi yapılmasını da sağlar. Kullanıcının uzun metinler girmesi gerektiğinde ya da ekranda uzun metinler gösterilirken tercih edilir. Eğer kullanıcı bir metin girecekse farklı klavyeler seçmesi gerekebilir. Örneğin kullanıcıdan sadece rakam girmesi bekleniyorsa normal alfanumerik klavye yerine sadece rakamlardan oluşan bir klavyenin görüntülenmesi sağlanabilir. Burada kullanabileceğiniz klavye tipleri şunlardır:

  • ASCII Capable: Normal klavye,
  • NumbersandPunctuation: Rakam ve noktalama işaretleri olan klavye,
  • URL: Kullanıcının web sitesi gireceği durumlar için .com eklentili klavye,
  • NumberPad: Kullanıcı rakam girecekse rakamlı klavye,
  • Phone Pad: Kullanıcının telefon numarası gireceği durum için uygun olan klavye,
  • Name Phone Pad: Sadece rakam ve harf olan klavye,
  • E-mail Address: Eposta adresi girmek için uygun olan klavye.
     

UITextView

 

Klavye tipinin yanında klavyenin sağ alt tarafında yer alan return düğmesinin tipi de değiştirilebilir. Örneğin, iPhone’da arama yaptığınızda klavyenin onay düğmesinin Ara olarak değiştiğini görmüşsünüzdür. Bunu yapmak için yine InterfaceBuilder’ın sağ menüsünden Return Key seçeneğini değiştirmeniz gerekir.

Return Key seçeneğinin değiştirilmesi

 

UIImageView

Resimleri ekranda göstermek için UIImageView’dan faydalanırız. UIImageView, proje klasöründe yer alan dosyaları ya da başka bir kaynaktan elde edilen resimleri görüntülemek için idealdir.

 

UIButton

Düğme oluşturmak için UIButton öğesi kullanılabilir. Kullanıcı düğmeye bastığında kod içerisinde oluşturulan bir dinleyici içindeki kod çalıştırılarak düğmeye bir işlev atanabilir.

UIButton

 

UITableView

Satırlardan oluşan bir tablo oluşturmak için kullanılır. Belirli bir kaynaktan (veritabanı ya da web servis) çekilen veriyi göstermek için idealdir. Uygulamalarda en sık kullanılan görsel öğelerin başında gelir. Özellikle satırların tasarımlarının özel UITableViewCell sınıfları ile değiştirilebilmesi esnek bir kullanım sağlar.

UITableView

UIWebView

Uygulama içerisinde bir HTML tabanlı web sitesi gösterilmek için kullanılır. Bu web sitesi uzak bir sunucuda olabileceği gibi uygulamanın içinde saklanan HTML dosyaları da olabilir. Hibrid uygulama hazırlamak için ideal bir yapıdır.

UIWebView

 

UIMapView

Uygulamalara kolaylıkla Apple Maps (eski versiyonlarda Google Maps) entegrasyonu yapmak için kullanılabilir. Haritaları kullanmak için herhangi bir anahtar alınması gerekmemektedir. Konum tabanlı uygulamaların vazgeçilmez parçasıdır.

UIMapView

 

UISlider

Kullanıcının sağa ve sola çekebileceği bir çubuk oluşturur. Bu şekilde kullanıcı bir ses dosyasında ileri geri gidebileceği gibi bir renk cetvelinde özel renkler belirleyebilir. Kullanıcının yaptığı değişim bir dinleyici metodu uyarır ve kaynak kod içerisinde ilgili işlemlerin yapılmasını sağlar.

UISlider

 

UISwitch

Kullanıcının evet / hayır değeri verebileceği bir seçenek oluşturur.

UISwitch