Merhaba, Unity’de objelerin sahne dışına çıkmasını engellemek için çeşitli yöntemler kullanılabilir. Ancak, bu durum genellikle fizik motoru ve çarpışma dedektörleri ile ilgilidir. Bu durumu önlemek için, Edge Collider’ın doğru bir şekilde ayarlanmış olması gerekmektedir.
Ayrıca, objelerin sahne dışına çıkmasını engellemek için bir sınırlama (boundary) oluşturabilirsiniz. Bu, genellikle bir dizi çarpışma dedektörü (collider) kullanılarak yapılır. Bu dedektörler, sahnenin etrafına yerleştirilmekte ve objelerin sahne dışına çıkmasını engellemektedir.
Eğer objeler hala sahne dışına çıkıyorsa, çarpışma dedektörlerinin (colliders) ve fizik motorunun doğru bir şekilde ayarlandığından emin olmanız gerekir. Örneğin, bir Rigidbody’nin mass, drag ve angular drag değerleri, bir objenin hareketini ve çarpışma davranışını büyük ölçüde etkilemektedir.
Eğer sorununuz hala devam ediyorsa, yardımcı olabilmem için daha fazla bilgiye ihtiyacım olacak. Sorununuzla ilgili daha fazla ayrıntı verir misiniz? Örneğin, hangi tür bir oyun yapıyorsunuz, hangi objeler sahne dışına çıkıyor ve bu objeler ne tür bir fiziksel davranışa sahip? Bu bilgiler, size daha yararlı bir çözüm sunmamı sağlayacaktır.