Turkcell | Geleceği Yazanlar

Soru & Cevap

iphone ve ipad in ekranlarını destekleme

14.10.2014 - 01:34

Merhabalar,

iphone ve ipad in geçerli olan tüm modellerinde uygulamamın desteklemesini istiyorum. Her modelin çözünürlüğü için grafiker arkadaşa çizdirmeli miyim ? Bunun için ne gibi bir yol izlemeliyim. (Çizimlerden kastım background, button image ,textfield background vs...)

ikinci sorumda images xcassets içerisinde yeni image set oluşturuyorum. Devices spesific seçtiğimde ipad ve iphone için kutucuklar çıkıyor buraya atacağım image ler ne gibi boyutlarda olmalı. Aslında çok fazla şey okudum ve kafam karıştı. Bu konuyla ilgili beni bilgilendirirseniz sevinirim.

Tekrar başa dönüyorum fakat yapacağım uygulamanın geçerli olan tüm ios ekranlarında kaliteli görünmesini ve kayma olmamasını istiyorum. İnşallah derdi mi anlatabilmişimdir.

3082 Görüntülenme

3 Cevap

Erhan Bayraktar
14.10.2014 - 13:44

Size Classes özelliği iOS7 cihazları desteklemeyecek değil mi , var mı bilgisi olan ?

Sitede yorum yapabilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Anıl SÖZERİ
14.10.2014 - 23:39
Aradığınız cevabı linkte bulabilirsiniz; http://stackoverflow.com/questions/24172860/how-can-xcode-6-adaptive-uis-be-backwards-compatible-with-ios-7-and-ios-6 Anladığım kadarıyla iOS8 deki gibi olmasa da Any/Any durumunda iOS7 de de destek veriyor.
hakan kaya
14.10.2014 - 12:29

Size Classes güzel örnek ama burada background a renk veriyorlar. Benim bahsetmek istediğim bunlar image olduğunda çözünürlük sorunu yaşayacağız bunu nasıl aşabiliriz. Ben aşağıda eklediğim resimde btn_login için yeni bir image set oluşturuyorum ve oradaki kutucuklara hangi boyutları atmalıyım mesala 1x için iphone 4,2x için iphone 5, 3x için iphone 6 mı olmalı veya ipad yazan için de 1x ve 2x için hangi boyutları atmalıyım yani 1x ipad 2x retina mı ? tek bir image ı ufaltıp büyüteceksek bunun boyutu ne olmalı?

Sitede yorum yapabilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Anıl SÖZERİ
14.10.2014 - 23:36
iPhone ve iPad tasarımınızda resmin hangi boyutta olmasını istiyorsanız ona göre ayarlama yapacaksınız oranın nasıl olması gerektiğini ilk yanıtımda belirtmiştim zaten. Eskiden retina ekranlar için @2x kullanılıyordu iPhone 6 ve iPhone 6 Plus ile birlikte Xcode 6 da @3x geldi muhtemelen yeni ekran boyutları için getirildi.
Anıl SÖZERİ
14.10.2014 - 09:32

Merhaba,

1.Sorunuz için Xcode 6 ile birlikte iOS 8 için Size Classes denilen bir olay getirildi onu incelemenizi öneririm aşağıdaki linkte bulunan videoyu izleyebilirsiniz;

IOS8 Constraints and Size Classes

2.Sorunuz için ise tüm View'i kaplayan bir yapı kullanacaksanız eğer direk Storyboard üzerinden Width - Height değerlerini alarak hangi boyutta olacağını anlayabilirsiniz, onun haricinde kendi istediğiniz boyutlarda ekleyebilirsiniz.

Tüm iOS ekranlarında kaliteli görünmesine gelirsek örneğin icon.png adında bir image'ınız olduğunu düşünelim bunun boyutunu 32x32 olarak belirlediğinizi varsayarsak 64x64 icon@2x.png ve 96x96 icon@3x.png olmak üzere üç farklı boyutta aynı image'dan yüklemeniz gerekmektedir.

İyi çalışmalar.

Sitede yorum yapabilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.