Mobil Programlama

Android

DERS PROGRAMI
Android 101 Ders Programı

Java'da Sınıf Oluşturma

Lisans: Creative Commons 11.12.2020 tarihinde güncellendi
Bakabileceğiniz Etiketler: Eğitmen: Geleceği Yazanlar Ekibi

 

Sınıf (class) yapısının bu sınıftan üretilecek nesneler için bir şablon görevi gördüğünü söyleyebiliriz.

Nesneleri oluşturmanın ilk adımı, o nesnenin özelliklerini ve eylemlerini belirleyen sınıf yapısını tanımlamaktır. Java'da sınıf yapısı,

 

class Sınıfİsmi
    {
        Özellik Tanımları;
        Metod Tanımları;
    }

 

şeklinde oluşturulur.

Sınıf içinde özellik tanımlamak için değişkenler, metot tanımlamak için de çeşitli yordamlar bulunabilir.

 

ÖRNEK:

Aşağıdaki Daire adlı sınıf, Yaricap adlı bir özelliği ve Alan ile Cevre adlı iki metodu ile gösterilmiştir:

DAİRE sınıfı

 

Bu sınıfı oluşturmak için Java'da aşağıdaki kod yazılabilir:

 

class Daire
{
    public double yariCap;
    public double alan()
    {
        return 3.14159 * yariCap * yariCap;
    }
    public double cevre()
    {
        return 2 * 3.14159 * yariCap;
    }
}

 

 

SINIFTAN NESNE OLUŞTURMA

Sınıf yapısının bu sınıftan üretilecek nesneler için bir şablon görevi gördüğünü söyleyebiliriz.

Yukarda tanımladığımız Daire adlı sınıftan d adlı bir nesne oluşturmak için,

 

Daire d = new Daire();

 

şeklinde bir ifade kullanmamız gerekir.
 

d, artık daire sınıfından bir nesne olduğu için bu sınıfın metotlarını kullanabilir. Metotları çağırmak için,

d.cevre();
d.alan();

ifadelerini kullanırız.


Aynı şekilde özelliklere erişmek için de "." sembolünü kullanırız:

d.yariCap;

 

 

ÖRNEK UYGULAMA: SINIF TANIMLAMA VE SINIFTAN NESNE TÜRETME

I. Bir yarıçap bilgisinden faydalanarak dairenin çevresini ve alanını bulan örneği yazalım. Bunun için aşağıdaki Java kodunu yazınız:


//Dosya Adı: Daire.java

package com.turkcell.and101;

public class Daire {

    public double yariCap;
    
    public double alan() {
        return 2 * 3.14 * yariCap;
    }
}
​

II. Programı çalıştırdığınızda önce yarıçap sorulacak ve bu veri girilince çevre ve alan hesaplanıp ekrana basılacaktır:


//Dosya Adı: Main.java

package com.turkcell.and101;

import java.util.Scanner;

public class Main {
    public static void main(String[] args) {
        Scanner giris=new Scanner(System.in);
        double yariCap=giris.nextDouble();

        Daire daire=new Daire();
        daire.yariCap=yariCap;

        System.out.println(daire.alan());
    }
}