Oyun

Aksiyon Yıldızı: Bir Sanal Gerçeklik Deneyimi

Kurgu Nefes kesen bir aksiyon filmi için sinemaya gittiniz. Gizemli bir şekilde salonda sizden başka kimse yok. Perdeyi en iyi ortalayan koltuklardan birine geçip filmin başlamasını bekliyorsunuz. Film başlamadan önce birkaç reklam çıkıyor. Sonrasında tempolu bir kaçış sahnesiyle seyir başl&...

Yağız Hatay |

07.07.2014

İkinci nesil Oculus Rift, daha yüksek çözünürlük ve başarıma sahip.

Kurgu

Nefes kesen bir aksiyon filmi için sinemaya gittiniz. Gizemli bir şekilde salonda sizden başka kimse yok. Perdeyi en iyi ortalayan koltuklardan birine geçip filmin başlamasını bekliyorsunuz. Film başlamadan önce birkaç reklam çıkıyor. Sonrasında tempolu bir kaçış sahnesiyle seyir başlıyor.

Peşindeki adamları atlatabilmek için kendini hızla bir apartmana sokan ana karakter hızla merdivenleri tırmanıyor. Arkasından apartmana giren adamların sesleri hava boşluğunda yankılanırken karakterimiz üst katlara doğru kaçışını sürdürüyor. Tüm bu aksiyona ana karakter gözünden tanık oluyorsunuz. Umutsuz kaçışına devam eden karakter, bu eski apartmanın 5. katına geldiğinde kapısı açık terk edilmiş bir daire buluyor. Kendini oraya atıp hemen kapısını kapatıyor. Odadan tek çıkış yolu koridorun sonundaki kırık pencere gibi duruyor. Karakter hızla koridorda ilerlemeye başlıyor.

Sinema koltuğunuzda bu kaçış sahnesinin keyfini çıkarırken bir anda her şey yavaşlamaya ve flulaşmaya başlıyor. Koltuğunuzdan yükselerek ekrana doğru çekilmeye başlıyorsunuz. Saniyeler sonra filmin içindesiniz ve ana karakter sizsiniz. Başroldesiniz. Artık bir film kurgusu içinde değil, kapana kısıldığınız bir apartman dairesi içinde çaresiz durumdasınız.

Pencereye doğru yaklaştığınızda karşı apartmanın bakımda olduğunu ve bir inşaat iskelesi kurulduğunu görüyorsunuz. Pencereden karşıdaki iskeleye uzanan dar bir tahta parçası var.

Peşinizdeki adamlar kapıyı kırıp daireye girmek üzereler. Zamanınız kısıtlı. Acele edip karşıya geçmeniz gerekli.

Tahta parçası üzerinde yürümeye karar veriyorsunuz. Kolay gibi görünse de 5 kat yukarıda bu işi yapmak çok zor ve baş döndürücü. Yavaş adımlarla tahta üzerinde ilerlerken çatırdama sesleri tahtanın çok da sağlam olmadığını gösteriyor. Dengenizi koruyup başarıyla karşıya geçmek ya da bir anlık hatayla aşağı düşmek tamamen sizin kontrolünüzde.

 

Süreç

Sanal gerçeklik deneyimini oluşturan en önemli kısım size sunulan görsel dünya. Bunu güçlendiren diğer etmenler ses, derinlik algısı ve kendi fiziksel varlığınızın sanal dünyadaki yansımaları. Bu faktörlerin sayısı arttıkça deneyimin kalitesi de artıyor.

Oculus Rift ile görme duyusu bazında sanal dünyaya geçişiniz çok başarılı. Kafa hareketlerinizin çok hassas bir şekilde algılanması ve derinlik algısı çok kuvvetli bir yanılsama yaratıyor. "Aksiyon Yıldızı"nı hayata geçirirken asıl amacımız, Oculus Rift ile gelen bu deneyimi zenginleştirmek ve güçlendirmekti.

Oculus Rift Development Kit (DK2)

Senaryolaşmış bir deneyim ve sanal dünya ile gerçek dünya arasında köprü kuran fiziksel öğeler kullanarak hissiyatı pekiştirdik.

Oyuncunun etkileşimi kırık pencerenin önüne gelen kadar yalnızca 3 boyutlu sanal dünyayı 360 derece gözlemlemek. Bu noktadan sonra ellerini kullanarak camı açması ve tahta parçasını gerçekten yürüyerek geçmesi gerekiyor. Burada Kinect sensör devreye giriyor. Tüm vücut hareketleri doğrudan oyun içindeki avatara aktarılıyor. Bu sayede oyuncu yaptığı hareketleri sanal dünya içinde de gözlemleyebiliyor.

Oyuncu tüm deneyimi ayakta yaşıyor. Kurmuş olduğumuz ahşap yürüme düzeneği sanal dünyadaki tahta üzerinde yürüme deneyimini güçlendirmede büyük rol oynuyor. Yalnızca 3 milimetre kalınlığındaki bu düzenek, oyundaki tahta parçasının olduğu alanla birebir eşleşecek şekilde ayarlandı. Pencere açıldıktan sonra ortamdaki kurulumda yer alan pervane hava üfleyerek dış ortama çıkma hissini arttırıcı bir etki yaratmaya başlıyor.

Oyunu deneyimleyen kullanıcılarımızın dengede durmakta zorlandıklarını hatta düşme eğiliminde olduklarını gözlemledik. Yükseklik korkusu sebebiyle dayanamayıp gözlüğü çıkartan oyuncularımız da oldu.

 

Teknoloji

Oyunu, Unity oyun motoru kullanılarak geliştirdik. Kinect sensörden aldığımız vücut hareketi verilerini smoothing (yumuşatma) algoritması kullanılarak oyun içindeki karakterin hareketleriyle eşleştirdik.

Oyundaki ses efektlerini ve konuşmaları stereo olarak hazırladık. Bu şekilde oyuncunun sanal dünyadaki konumu daha gerçekçi bir hale geldi.

Gelecek yazımızda artırılmış gerçeklik uygulamaları geliştirirken yaşadığımız sorunları ve bunları nasıl aştığımızı konuşacağız. Çok yakında görüşmek üzere!

Yağız Hatay |

07.07.2014

Yorumlar

Hasan Karaduman
28.04.2021 - 12:10

teşekkürler emeğine sağlık

Hasan Karaduman
28.04.2021 - 12:10

teşekkürler emeğine sağlık