Soru & Cevap

NESNE TABANLI PROGRAMLAMANIN DEZAVANTAJLARI?

24.11.2015 - 05:58

Çok acil yardımcı olur musunuz?

601 Görüntülenme

2 Cevap

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Profile picture for user sakelestemur
sakelestemur
25.11.2015 - 11:48

Programcı açısından en büyük problem hız ve boyut. Efor kısmı göreceli olmakla birlikte, özellikle büyük projelerde çok büyük kolaylıklar sağlıyor. Prosedürel programlamaya göre daha kolay bir kontrol imkanı da sunuluyor. Prosedürel programlamada bir süre sonra değişkenler arasında bile çakışmalar yaşanabilyor. Bu yüzden de çeşitli oyun motorlarında (ilk örneklerdendir.. John Carmack'ın keşiflerindendir diye biliyorum. Ya da en azından popülerleşmesini sağlayan kişi) örneğin bir ses API'si için oluşturulmuş olan değişkenle, farklı bir API için geliştirilmiş olanı ayırabilmek için sndDegiskenIsmi gfxDegiskenIsmi şeklinde bir yola gitmek gerek. Bu bile zamanla probleme dönüşebiliyor. OOP'de durum daha farklı, daha kolay.. Ayrıca daha esnek bir yapıya sahip..

Performans bakımından OOP biraz daha yavaş. Bu yüzden de birçok işletim sistemi ve oyun motoru C++ yerine C ile geliştiriliyor. (başka dillerle yazılmış, yüksek performanslı pek çok oyun motoru var tabii ki)

 

picture-7934-1439286305.jpg
tanerutku
24.11.2015 - 08:14

Merhaba Yağmur,

Object Oriented Programming'in dezavantajları olarak,

  • Boyut; Object Oriented programlar diğer programlardan daha büyüktür.
  • Effort; nesnelerle iç içe olduğu için bunun planlanması, tasarlanması ve kurulması için efor gerekli.
  • Hız; Object Oriented programlar diğerlerine göre daha yavaştır.

Kaynak: https://www.cs.drexel.edu/~introcs/Fa12/notes/06.1_OOP/Disadvantages.html?CurrentSlide=2