Android 201Başlangıç seviyesi derslerde Android uygulama geliştirme ortamını detaylı olarak inceliyoruz.

Tüm Eğitimleri Aldın mı? Kendini sınamanın tam zamanı

Haydi Sınava Gir

AndroidManifest.xml

Kategori : Mobil | Lisans : Creative Commons (by-nc-sa) | En son 05.05.2016 tarihinde güncellendi
Yazar : gy
Etiketler : android manifest yapısı android studio manifest

AndroidManifest.xml dosyası, herhangi bir Android projesinin olmazsa olmaz dosyasıdır. Uygulamanızın tüm temel bilgileri AndroidManifest.xml içinde belirtilir. Bu dosya xml formatında oluşturulduğu için hem makina hem de insan tarafından okunabilir.  Aşağıda yer alan kod parçası, örnek bir AndroidManifest.xml dosyasıdır. İçerdiği bölümlerin ne anlama geldiğini bu eğitim içeriğimizde öğreneceğiz.

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    package="gy.gyapplication"
    android:versionCode="1"
    android:versionName="1.0" />


    <uses-sdk
        android:minSdkVersion="19"
        android:targetSdkVersion="22"/>
    <uses-permission android:name="android.permission.INTERNET"/>

    <instrumentation
        android:name="android.bluetooth.BluetoothInstrumentation"
        android:targetPackage="1"/>

    <application
        android:allowBackup="true"
        android:icon="@mipmap/ic_launcher"
        android:label="@string/app_name"
        android:theme="@style/AppTheme" android:allowClearUserData="false" android:hardwareAccelerated="true">

    <activity
            android:name=".MainActivity"
            android:label="@string/app_name" >
            <intent-filter>
                <action android:name="android.intent.action.MAIN" />

                <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />
            </intent-filter>
        </activity>
    </application>

</manifest>

 

Manifest

Manifest etiketi, uygulamamızın paket adı, versiyon numaraları dahil başlıca özellikleri bulunur. Buraya gireceğiniz etiketler uygulamanızda kullanacağınız pek çok şeyi berlirler. Uygulamamızda yer alacak kütüphaneler, kullanılabilecek ekran boyutları gibi bazı temel özellikler de eklenebilir. Örneğin, burada yaratacağınız Uses Sdk etiketiyle, uygulamanızın çalışmasını istediğimiz minimum SDK sürümü ve hedeflediğimiz ana SDK sürümünü seçebilir, Uses Permission etiketiyle uygulamanızın istediği izinleri buradan ayarlayabilirsiniz:

<manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    package="gy.gyapplication"
    android:versionCode="1"
    android:versionName="1.0" />

    <uses-sdk
        android:minSdkVersion="19"
        android:targetSdkVersion="22"/>

    <uses-permission android:name="android.permission.INTERNET"/>
</manifest>

 

Application

Application etiketinde uygulamamızın temel değişkenlerini ayarlayabiliyoruz. Uygulamanın tema, simge, logo, açıklama ve gereken izinler gibi özelliklerini buradan ayarlayabileceğimiz gibi donanım hızlandırma, kullanıcı alanının yönetimi, yedekleme (backup) gibi bazı özellikler için de bu dosyayı kullanabiliyoruz. Örneğin, aşağıdaki kod parçasında da görüldüğü gibi Hardware accelerated (Donanım hızlandırma) = true şeklinde ayarladığımızda, uygulama artık bu özelliğe sahip oluyor. 

<application
        android:allowBackup="true"
        android:icon="@mipmap/ic_launcher"
        android:label="@string/app_name"
        android:theme="@style/AppTheme" android:allowClearUserData="false" android:hardwareAccelerated="true">

</application>

 

Instrumentation

Instrumentation etiketinde, uygulamanıza ek "enstrümanlar" ekleyebilirsiniz. Enstrümanlar, uygulamanızın çalıştığı süreçten (process) ayrı olarak uygulamanızla ilgili testleri yerine getiren, onun yaşam döngüsüne karışan ve onu takip eden Android bileşenleridir. Daha çok fonksiyonel testler yazdığınızda burayı kullanacaksınız.

<instrumentation
        android:name="android.bluetooth.BluetoothInstrumentation"
        android:targetPackage="1"/>