App Inventor 101 App Inventor'a giriş yapacağız ve basit uygulamaların nasıl yapıldığını öğreneceğiz.

Tüm Eğitimleri Aldın mı? Kendini sınamanın tam zamanı

Haydi Sınava Gir

App Inventor 101 Eğitimi

App Inventor, Google tarafından ortaya çıkarılan ve sonrasında MIT (Massachusetts Institute of Technology) tarafından geliştirilen özgür bir web uygulamasıdır. App Inventor kod yazmadan grafiksel arayüzündeki blokları kullanarak Android Uygulamaları geliştirilmesine imkan tanıyor.

App Inventor 101 başlığı altında App Inventor'a giriş yapacağız ve basit uygulamaların nasıl yapıldığını öğreneceğiz.

App Inventor'a Giriş

Merhaba Kedi derslerinde, App Inventor projesine genel bir bakış atacağız. App Inventor'un nasıl kullanıldığını, hangi parçalardan oluştuğunu inceleyeceğiz. Birlikte bir Android uygulaması geliştirerek telefonumuzda test edeceğiz.

1. Kısım

Çizim Programı

1. Kısım - Demo

Bu bölümde, geliştireceğimiz uygulamanın demosunu izleyeceğiz. Aşama aşama geliştireceğimiz uygulamamızı 3 bölüm sonunda tamamlamış olacağız.

2. Kısım - Daire çizimi

Bu bölümün sonunda, uygulamayı telefonumuzda çalıştırdığımızda açılacak sayfadaki resmin üzerine parmağımızla dokunduğumuz noktalara daireler çizme işlemini gerçekleştirmiş olacağız.

Bellek İşlemleri

1. Kısım

Bu bölümde, bellek kullanımını kabaca anlatacağız.

2. Kısım

Bir uygulamayla bellek kullanımın detaylarını anlatacağız.

Prosedürler

1. Kısım

Bu bölümde, prosedürlerin kullanımını türlerini inceleyeceğiz.

2. Kısım - Prosedürsüz bir uygulama

Prosedürlerin ne amaçla kullanıldığını daha iyi anlamak için öncesinde bir uygulama geliştireceğiz. Aynı blokları farklı yerlerde kullanan bir uygulama örneği ile bir başlangıç yapacağız.

Sinek Yakalama Seviye 1

1. Kısım

Uygulamamızı tasarlamadan önce, bittikten sonra nasıl göründüğüne bakacağız.

2. Kısım - Kullanıcı arayüzü tasarımı

Bu bölümde, uygulamamızın arayüzünü tasarlayacağız. Canvas, ImageSprite ve HorizontalArrangement bileşenlerinden bahsedeceğiz.

Listview

1. Kısım

Bu bölümde, Listview'ın kullanım amacını anlatacağız. Sabit olarak verdiğimiz liste eleman isimlerini Listview'a ekleyeceğiz ve tıklanan eleman isimlerini ekrana vereceğiz.

2. Kısım

Bu bölümde, uygulamamızı güncellemeye devam edeceğiz. Listede gösterilen renklere tıklandığında, arkaplanın tıklanan renge nasıl boyandığını göreceksiniz.

Foreach Döngüsü

1. Kısım

Bu bölümde, foreach döngüsünü ve nasıl kullanabileceğinizi öğreneceksiniz.

Harita Turu

1. Kısım

Bu bölümde, uygulamamızın amacından ve neler öğreneceğimizden bahsedeceğiz. Bu projede amaç, İstanbul'un tarihi yerlerinin konumunu ve sanal tur görünümünü uygulamada göstermek.

2. Kısım

Bu bölümde, tasarım görünümünün anlatımını yapacağız. Kullanacağımız bileşenleri tanıyacağız.

Arabam Nerede?

1. Kısım

Bu bölümde, projemizin genel amacından ve neler öğreneceğimizden bahsedeceğiz. Bu bölümde yazacağımız uygulamada park edilen bir aracın konumumu hafızada tutup, bulunduğumuz yerden arabaya yol çizilmesini sağlayacağız.

2. Kısım

Bu bölümde uygulamada kullanılan bileşenlerden bahsedeceğiz.

Quiz Hazırlama Seviye 1

 

1. Kısım

Bu bölümde, quiz uygulamasının tanıtımını yapacağız.

2. Kısım

Uygulamamızın kullanıcı arayüzü tasarımına başlıyoruz.

Piyano

1. Kısım

Bu bölümde, eğlenceli bir piyano uygulaması yapacağız. Uygulamaya başlamadan önce uygulamamızın demosuna bir göz atalım:

2. Kısım

Bu bölümde, ilk arayüz tasarımını gerçekleştireceğiz. Düğmelerle notaların oluşturulması ve düğmelere tasarım yapılması işlemlerinin nasıl uygulandığını öğreneceğiz.

Sözlük

1. Kısım

Bu bölümde, sözlük uygulamamızı tanıtacağız.

2. Kısım

Uygulamanın yazılımına giriş yapacağız.

3. Kısım

Bu bölümde, uygulamamızı tamamlayacağız.

Top Hareket Ettirme

1. Kısım - Top hareket ettirmek

Çizim ve animasyon başlığı altındaki son bileşen olan Ball yani top bileşenini tanıyacağımız bu bölüm sonunda, etkileşimli uygulamalar geliştirebileceğiz.

Kontrol Yapıları

1. Kısım

Bu bölümde, kontrol yapıları konusunda yapacağımız 3 uygulamanın kısa özetini anlatacağız. Kontrol yapıları konusunda detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Veritabanı İşlemleri

1. Kısım - Giriş

Uygulamamızın tanıtımını yaparak başlayacağız.

2. Kısım - Yerel veritabanı işlemleri

Bu bölümde, yerel veritabanı uygulaması yapacağız.

Sensörler

1. Kısım

Bu bölümde sensörler konusuna giriş yapacağız.

2. Kısım

Bu bölümde, daha önceki derslerimizde oluşturduğumuz LocationSensor, OrientationSensor ve AccelerometerSensor adlı sensörlerle ilgili özelliklerden bahsedeceğiz.