Robotik ve Kodlama

Arduino

Seri Port Üzerinden Haberleşme

Lisans: Creative Commons 26.11.2020 tarihinde güncellendi
Bakabileceğiniz Etiketler: Eğitmen: Geleceği Yazanlar Ekibi

Projelerimizde Arduino'ya komut yollamak veya sensörlerdeki değerleri görüntülemek için seri haberleşmeyi kullanırız. Seri haberleşmeyle bu protokolü destekleyen cihazlarla haberleşebiliriz. Eğitimlerimizde Bluetooth ve USB üzerinden bilgisayara veri aktarmak için seri haberleşme protokolünü kullanacağız.

Arduino'nun 0 ve 1 numaralı yani Rx ve Tx pinleri seri haberleşmeyi sağlamaktadır. Bu pinler aynı zamanda Arduino'nun bilgisayarla haberleşmesini sağlayan USB hattına da bağlıdır. 0 ve 1 numaralı pinler başka bir yere bağlı olduğunda, Arduino bilgisayarla haberleşmesini sağlayamamaktadır. Bu yüzden Arduino'ya kod atarken bu pinlerin bir yere bağlı olmamasına dikkat edilmelidir.

 

USB üzerinden bilgisayara veri aktaralım

Arduino'nun USB kablosu üzerinden bilgisayara veri aktaracağız. Bunun için öncelikle haberleşme hızını (BaudRate) ayarlamalıyız. Bu ayarın sadece bir kere yapılması yeterli olduğu için, haberleşme hızı setup fonksiyonu içerisinde ayarlanmalıdır. Artık bilgisayara veri aktarmaya hazırız.

Aşağıdaki kodla her saniye bilgisayara "Merhaba Dunya" yazdıralım. Haberleşme için daha önceden bizim için tanımlanmış olan "Serial" nesnesini kullanacağız.

void setup() {
 Serial.begin(9600); /* haberleşme hızını ayarlayıp haberleşmeyi başlattık */
}
void loop() {
 Serial.println("Merhaba Dunya"); /* aktarmak istedigimiz veriyi yazdık */
 /* 
 mesajımızı yeni satırda yazmak için Serial.println, 
 aynı satırda yazdırmak için Serial.print kullanmalıyız
 */
 delay(1000); // Bir saniye bekle
}

Gönderdiğimiz mesajları görmek için Arduino programının sağ üstünde büyüteç şeklindeki butona (Serial Monitor) basalım. Eğer mesajlarımız doğru bir şekilde görüntülenemiyor ise, Baud Rate hızımız yanlış olabilir. Serial Monitor ekranının sağ altından baud hızımızı 9600 olarak ayarlayalım.

Eğer gönderdiğimiz mesajı bilgisayarda hatasız bir şekilde görebiliyorsak, diğer uygulamamıza geçebiliriz.