-
JavaScript Nedir?
-
JavaScript ile Basit Bir Program
-
Yazıtipi ve Renk Özellikleri
-
Başlığı Ayrı Satırlara Yazdırmak
-
Window Nesnesi ve Alert Metodu
-
JavaScript Dilinde Değişken İsimleri
-
Yorum (Comment) Satırları
-
Atama Deyimi
-
JavaScript'te Matematiksel İşlemler
-
Kontrol ve Karar Verme İşlemleri
-
Artırım (Increment) ve Azaltım (Decrement) Operatörleri
-
Aritmetiksel Atama Operatörleri
-
Döngü (Loop) Oluşturma
-
İç İçe Döngüler
-
Switch ... case Yapısı
-
JavaScript'te Nesne Oluşturma, Fonksiyonlar ve Metotlar
-
JavaScript'te Hazır Olarak Bulunan Nesneler
-
Nesne Özellikleri
-
Window ve Frame Özellikleri
-
JavaScript Metot ve Fonksiyonları
-
JavaScript Metot ve Fonksiyonları Giriş
-
Date Nesnesine Ait Metotlar
-
Document Nesnesine Ait Metotlar
-
Form Nesnesine Ait Metotlar
-
History Nesnesine Ait Metotlar
-
Math Nesnesine Ait Metotlar
-
String Nesnesine Ait Metotlar
-
Kullanıcı Arayüzü Metotları
-
Window Metotları
-
setTimeout ve clearTimeout Metotlarının Kullanımı
-
JavaScript Metot ve Fonksiyonları Giriş
-
JavaScript Fonksiyonları
-
Olay Yöneticileri (Event Handlers)
-
Tek Boyutlu Diziler (One Dimensional Arrays)
-
JavaScript Dilinde Fonksiyon Çağırma Teknikleri
-
Join Fonksiyonu
-
Verilerin Sıralanması - Sıralama (Sortıng) Algoritmaları
Nesneye yönelik programlama modelinde, nesneler, veri ve bu veriyi kullanacak olan fonksiyonların paketlenmiş hali (encapsulated) olarak tanımlanır. Klasik yapısal programlama dillerinde olduğu gibi programa yeni bir takım fonksiyonlar ve değişkenler eklemek yerine nesneye yönelik programlama dillerinde bu işlem bir nesne içinde gerçekleştirilir.
Her nesne sınıf hiyerarşisi içinde bir nesne sınıfına aittir. Bir nesne ait olduğu sınıfın bir görünümüdür ya da bir örneğidir (instance). JavaScript ile uygulama yazarken JavaScript'in yapısı içinde önceden yerleştirilmiş sınıf ve nesnelerden de yararlanabilirsiniz.
Nesneleri ve sınıfları kullanmak için üç farklı olanak mevcuttur. Nesne adları bir küçük harfle başlar; sınıf adları ise büyük harfle başlar.
- JavaScript'te hazır bulunan bir nesneyi kullanabilirsiniz. Örneğin window ve document nesneleri bu tür nesnelerdir.
- Herhangi bir nesne oluşturmadan bir sınıfa ait özellikleri ve metotları kullanabilirsiniz. Örneğin, Math sınıfının nesne oluşturmadan doğrudan doğruya sınıf üzerinden kullanılacak birçok metodu vardır.
- Bir sınıftan bir nesne oluşturabilirsiniz. Örneğin, Date sınıfı içinden bir nesne oluşturarak buna arzu edilen tarihi yerleştirebilirsiniz. Nesneler ait oldukları sınıfa ait tüm işlevsel yeteneklere sahiptirler fakat sadece kendilerine ait veriyi (özellikler) taşırlar.