Mobil Programlama

Android

AdMob Nedir?

Lisans: Creative Commons 26.11.2020 tarihinde güncellendi
Bakabileceğiniz Etiketler: Eğitmen: Atalay Keleştemur

AdMob, mobil uygulama geliştiricilerinin gelir elde etmesini sağlayan bir reklam hizmetidir. Google'ın web siteleri için sunduğu reklam servisleri olan AdSense ve AdWords ile karıştırılmaması gerekir. Daha basit bir şekilde ifade etmek gerekirse; AdMob, mobil uygulamanıza reklam ekleyerek para kazanmanızı sağlar.

İlk olarak 2006 yılında Omar Hamoui tarafından kurulmuş olan ve Kasım 2009'da Google tarafından 750 milyon USD'lik bir fiyatla satın alınan AdMob, reklam veren ve geliştiricileri buluşturan, Android dünyasının en çok tercih edilen gelir elde etme modellerinden birisi. AdMob, uygulamaların indirilme rakamlarına göre ücretlendirme yapmak yerine, reklamlara tıklanma oranlarına bağlı olarak gelir sunuyor. Kullanıcıların ilgi duydukları kategorilere göre reklam göstermesi sayesinde, uygulamanızın popülerliğine göre yüksek kazanç elde edebiliyorsunuz.

 

Nasıl başvurabilirim?

Mevcut AdSense hesabı olan geliştiriciler, bu hesabı mobil uygulamalar için AdMob ile senkronize edip, hemen kullanmaya başlayabilir. Eğer bir reklam hesabınız yoksa, buraya tıklayarak hemen başvurunuzu yapabilirsiniz. 

AdMob sadece gelir sunmakla kalmayıp, kullanıcı kitlenizi de öğrenmenize yardımcı oluyor. AdMob'un gelişmiş raporlama sistemi sayesinde, tıklamaları hangi ülkeden, hangi yaş aralığından, ne tür cihaz kullanan kişilerden alıyorsunuz, yaptığınız bir güncellemeden sonra kaç kişi uygulamanızı takip etmeye başladı vb. pek çok önemli bilgiyi ayrıntılı bir şekilde görebiliyorsunuz.

Dilerseniz Google Analytics hizmetini de AdMob içinde kullanabilirsiniz. Bu sayede de aynı şekilde uygulamanızı kullanan kitle hakkında ayrıntılı bilgi elde edebilirsiniz. Bu bilgiler ışığında yeni planlamalar yaparak, daha fazla kullanıcıya erişmeniz mümkün.

 

Kimler kullanıyor?

AdMob bugün, 650.000'in üzerinde uygulamada kullanılıyor. Google, AdMob hizmetini kullanan geliştiricilerine 1 milyar USD'nin üzerinde bir ödeme yapmış. 2013 yılından beri ise CPM değerlerinde yüzde 200 oranında bir artış söz konusu. Aylık olarak 200 milyarın üzerinde bir reklam gösterimi olan AdMob, her geçen gün daha faza kullanıcıya ulaşarak, ekosistemin de gelişmesine katkıda bulunuyor. 1 milyonun üzerinde reklam verenin de tercih ettiği AdMob'u sadece Android için değil, iOS ve Windows Phone 8 platformlarında da kullanabilirsiniz.