Kesme anlamına gelen Interrupt, birden fazla işlemin yapıldığı projelerde sıklıkla kullanılan bir özelliktir. Interrupt, Arduino'nun çalışması sırasında veya dışarıdan bir etkiyle meydana gelen olaylara otomatik olarak tepki vermesidir. Interrupt sayesinde Arduino sürekli beklenen olayın gerçekleşip gerçekleşmemesini beklemez. Arduino, başka görevleri yerine getirirken bu olay gerçekleştiğinde, otomatik olarak bu olaydan haberdar olur.
Diyelim ki Arduino'nun Interrupt özelliği bulunan bir düğmesine basıldığında bilgisayara veri yollamak istiyoruz. Bunu kolay bir şekilde loop fonksiyonunun içine yazacağımız kodlar ile yapabiliriz. Fakat Arduino'nun bu projedeki tek görevi bu olmayabilir. Arduino başka işlemler yaparken kullanıcı düğmeye basabilir. Böyle bir durumda Arduino düğmeye basıldığını anlayamayacaktır.
Böyle bir hatanın önüne geçilmesi için Interrupt kullanılmalıdır. Düğmeye atanacak bir Interrupt, Arduino başka bir işlem yapmakta olsa bile, düğmeye basıldığı gibi Arduino'ya haber verecektir. Arduino düğmeye basıldığında yapılması gereken işlemleri yaptıktan sonra, kaldığı yerden diğer işlemlere otomatik olarak geri dönecektir.
Arduino'da farklı görevlerde kullanılmak üzere çeşitli Interrupt'lar (kesmeler) bulunur. Zaman kesmesi (timer interrupt) ve dış kesmeler (external İnterrupt) en yaygın olarak kullanılan Arduino kesmeleridir.