-
iOS Eğitimlerine Başlarken...
-
Objective-C Dilinde Kütüphaneler
-
Objective-C'de Sınıf Arayüzü (Class Interface) Nasıl Tanımlanır?
-
Objective-C Dilinde Veri Tipleri, İşlem Operatörleri ve Çeşitli İfadeler
-
Objective-C Dilinde Veri Tipleri, İşlem Operatörleri ve Çeşitli İfadeler Giriş
-
Sabitlerden Oluşan İfadeler
-
int Türü İfadeler
-
float Türündeki İfadeler
-
Gösterge İfadeleri
-
Gösterge İfadeleri ve Değerleri
-
Operatörlerin Öncelikleri ve Birleşme Sıraları
-
İkili Aritmetiksel Operatörler
-
Aritmetiksel Atama Operatörleri
-
İlişkisel Operatörler
-
Mantıksal Operatörler
-
Bit Düzeyinde İşlem Gören Operatörler
-
Öteleme Operatörleri
-
Bit Düzeyinde Mantıksal Operatörler
-
Bit Düzeyinde İşlem İçin Bir Örnek: Sınav Değerlendirme Programı
-
Bit Düzeyinde Atama Operatörleri
-
Cast Operatörü
-
sizeof Operatörü ve Bir Örnek Program
-
Tekli Operatörler
-
Koşul Operatörü
-
Bellek Operatörleri
-
Objective-C Dilinde Veri Tipleri, İşlem Operatörleri ve Çeşitli İfadeler Giriş
-
Kontrol Yapıları
-
Döngü (Loop) Oluşturma
-
Miras Alma (Inheritance), Çok Biçimlilik
-
Ön İşlemci Komutları ve Makrolar
-
Ön İşlemci Komutları ve Makrolar Giriş
-
Basit Makro Tanımları
-
Objective-C Ön İşlemcisi
-
Makrolarda Argümanlar
-
Önceden Tanımlanmış Değerlere Referans Verme
-
Gerçek Parametrelerde Bir Dizi İfadenin Kullanılması
-
Makro Tanımlamada # ve ## Operatörleri
-
Makro Tanımın İptal Edilmesi: undef Komutu
-
Dosya İçeriklerini Programa Katma: include Komutu
-
Şarta Bağlı Derleme İşlemi: #if Komutu
-
#ifdef Komutu
-
#ifndef Komutu
-
#error ve #pragma Direktifleri
-
Ön İşlemci Komutları ve Makrolar Giriş
-
Diziler ve Sözlük Nesneleri
-
Diziler ve Sözlük Nesneleri Giriş
-
Bir Dizi Nesnesi Oluşturmak
-
Dizideki Eleman Sayısını Bulmak
-
Bir Dizi Nesnesinin Elemanlarına Erişme
-
Dizi Elemanlarına Hızlı Numaralama (Fast Enumeration) Yöntemi ile Erişmek
-
Dizi Nesnesine Eleman Eklemek
-
Dizi Nesnesinde Araya Eleman Ekleme
-
Dizi Nesnesinin Bazı Elemanlarını Silme
-
Dizi Nesnelerini Sıralama
-
Diziler ve Sözlük Nesneleri Giriş
-
Fonksiyonlar
-
Fonksiyonlar Giriş
-
Objective C Dilinde Bir Fonksiyonun Yapısı
-
Fonksiyonların Tanımlanması
-
Fonksiyonlarla İlişkili Terimler
-
return Deyimi
-
Fonksiyon Çağrıları ile İlgili Örnek C Programları
-
Fonksiyon Çağırma Teknikleri
-
Fonksiyonları Değer ile Çağırma
-
Fonksiyonları Referans ile Çağırma
-
İki Boyutlu Dizinin Argüman Olarak Gönderilmesi
-
C Dilinde Özyineli (Rekürsif) Fonksiyonlar
-
Fonksiyonlar Giriş
-
Dinamik Bağlama, id Veri Tipi
-
Bellek Sınıfları
-
Dosya İşlemleri
-
Nesne Yönelimli Programlama
-
Algoritmaya Giriş
C dilinde, bir fonksiyon gövdesinin dışında tanımlanan bir değişken için öntanımlı bellek sınıfı extern sınıfıdır. Ayrıca extern sınıfına ait olmasını istediğiniz bir değişkeni de mutlaka tüm fonksiyon gövdelerinin dışında tanımlamalısınız.
Extern tipte bir değişken, tanımlanmasından sonra gelen tüm fonksiyonlar tarafından tanınır ve bu fonksiyonlar içinde kullanılır. Extern tipi bir değişkene eş zamanlı olarak birden fazla yerde bildirim yapılmışsa bu değişkene bellekte bir kez yer ayrılır ve bu esnada bir kez ilk değer ataması yapılır. Extern sınıfı bir değişken için bildirimde bulunulmuş fakat ilk değer ataması yapılmamışsa bu durumda ilk değer olarak 0 değeri atanacaktır. Extern sınıfından bir değişkene, bir programın icrası süresince bellekte yer ayrılır.
ÖRNEK:
Aşağıdaki programda a, b, c ve d extern sınıfında tanımlanmış değişkenlerdir.
a ve b değişkenleri; main, top ve carp fonksiyonları için görünürdür yani bu fonksiyonlarca tanınır ve kullanılabilir. c ve d değişkenleri ise, main tarafından tanınamaz çünkü ondan sonra tanımlanmışlardır ancak top ve carp fonksiyonlarınca tanınırlar.
c ve d’ye ilk değer atanmadığı için değerleri, derleyici tarafından 0 olarak atanmıştır.
EXTERN SINIFI İLE İLİŞKİLİ C PROGRAMI:
#include "stdlib.h"
int a,b;
#import <Foundation/Foundation.h>
int main(int argc,char *argv[])
{
NSAutoreleasePool *pool=[[NSAutoreleasePool alloc] init];
int top(int u,int v);
int carp(int x,int y);
int f,t;
NSLog(@"\na ...");
scanf("%i",&a);
NSLog(@"\nb ...");
scanf("%i",&b);
t=top(a,b);
NSLog(@"\nTOPLAM=%i",t);
f=carp(a,b);
NSLog(@"\nCARPIM=%i\n\n",f);
[pool drain];
return 0;
}
int c,d ;
int top(int u,int v)
{
NSLog(@"\nc=%i",c);
NSLog(@"\na=%i",a);
return u+v;
}
int carp(int x,int y)
{
NSLog(@"\nd=%i",d);
NSLog(@"\nb=%i",b);
return x*y;
}
PROGRAMIN ÇIKTISI:
c ve a değişkenleri, top fonksiyonunca tanındığı için bu fonksiyon içinde yazdırılabiliyor. Aynı şekilde b ve d değişkenleri de carp fonksiyonunca tanındığı için bu fonksiyon içinde yazdırılabiliyorlar c değişkeni, main içinde kullanılsa ya da yazdırılsaydı, bu değişkenin tanımsız olduğu anlamındaki
error C2065: 'c' : undeclared identifier
şeklinde bir hata mesajı alınacaktı.