Mobil Dünya

Uygulamanızı İndirtebilmek, Başarı İçin Yeterli Mi?

Dünyanın sayılı bilgi teknolojileri araştırma ve danışma şirketlerindenGartner,2013 yılında, dünya çapında uygulama indirme sayısının 102 milyara ulaşacağınıtahmin ediyor.Bu, bir önceki yılda yapılan 64 milyar indirilmeye kıyasla, neredeyse iki kat artış anl...

Bahri Okuroğlu |

03.12.2013

Dünyanın sayılı bilgi teknolojileri araştırma ve danışma şirketlerinden Gartner, 2013 yılında, dünya çapında uygulama indirme sayısının 102 milyara ulaşacağını tahmin ediyor. Bu, bir önceki yılda yapılan 64 milyar indirilmeye kıyasla, neredeyse iki kat artış anlamına geliyor. Bu büyük pazarda, yüzbinlerce uygulama içine girmesi ümidiyle yeni uygulamalar geliştiriyoruz ama kullanıcılara ulaşmak acaba ne kadar kolay dersiniz?

Nielsen'e göre ortalama bir akıllı telefon kullanıcısının telefonunda, 50'ye yakın uygulama bulunuyor. Mobil platformlar için istatistik ve reklam ağı ile hizmet veren Flurry, kullanıcıların gün içinde telefonda kabaca sekiz uygulama açtığını söylüyor. Bu sekiz uygulama içinde Facebook, Twitter, Youtube, WhatsApp gibi neredeyse herkesin telefonunda bulunan uygulamalar olduğunu düşünürsek, kullanıcılara ulaşmak için sadece birkaç uygulama içine girebilmemiz gerekiyor.

Bazen yüzbinlerce uygulama içinden kullanıcıların akıllı telefonlarına ulaşmak da yetmiyor. Localytics araştırmasına göre indirilen uygulamaların %22'si sadece bir kez çalıştırılıyor. Bunun nedenini bilmek ve bu dilime girebilmek, uzun zaman harcayarak geliştirdiğimiz uygulamalarımızın başarısı için çok önemli.

Marketteki iOS uygulamalarının kullanıcı yorumlarını inceleyen Appurify'in çalışması, uygulama başarısındaki kritik unsurları detaylandırıyoriOS App Store'daki en çok indirilen 200 uygulama üzerinde yapılan araştırma sonuçlarına göre kullanıcı şikayetlerinin %40'ı, uygulamaların çökmesi ve uygulama kodundaki hatalardan oluşuyor. %47'si ise özel bir sebep belirtmeksizin, uygulamayı sevmediğini, tarzına hitap etmediğini söylüyor.

Uygulamamızın iyi yorumlar alarak marketteki yüzbinlerce uygulama içerisinden sivrilmesi ve kullanıcıların her gün kullandığı uygulamalar arasına girebilmesi için uygulamamızın kullanıcıya bir değer sağlaması yanında, sorunsuz çalışmasının da ne kadar önemli olduğunu bu çalışmadan görebiliyoruz.

Ne dersiniz, sizce de uygulama başarısı için kod kalitesi bu kadar önemli bir etken mi?

 

Fotoğraf: Jason Howie (Creative Commons by)

Bahri Okuroğlu |

03.12.2013

Yorumlar

Ali Işıngör
04.12.2013 - 10:29

Uygulamanın başarısı için kod kalitesi kadar, sık yapılan güncellemelerin de büyük etken olduğunu düşünürüm.

İsim vermeyeyim, Türkiye'de çok yaygın kullanılan ünlü bir uygulamanın geliştiricisi şunu anlatmıştı:

"iOS sürümü Türkiye'de ilk 10 içinde olan uygulamamızı, müşteri isteği üzerine o platformunu çok da öğrenmeden Android'e taşımak zorunda kalmıştık. Bir sürü hata ile dolu olan Android uygulamasına kötü yorumlar yağmaya başlayınca, her bir kötü yorumu tek tek incelemeye ve haftada bir bir iyileştirme sürümü çıkarmaya başladık. Bir süre sonra gariptir, kullanıcılarla oluşturduğumuz yakın temas ve onlara dokunmamız sayesinde Android tarafındaki ürün sadakati, düzgün kodlanmış iOS'i katladı!"

Sezer Yeşiltaş
11.12.2013 - 04:57

Geliştiricilerin en önemli sorunu aynı platformda bile ekran çözünürlüğü, işletim sistemi sürümü, donanımsal yeteneklerdeki çeşitliliği iyi yönetememek diye düşünüyorum. Bu çeşitliliği iyi yönetmeye odaklanmak uygulamaları bir adım öne çıkarır diye düşünüyorum.