Odalara toplanıp kullanıcılara sunacağımız uygulamaların arayüzüne, yeteneklerine karar vermeye çalışıyoruz. Bazen bir adım ileriye giderek "focus group" çalışmaları yaptırıp oradan gelen sonuçlara göre uygulamalarımızı şekillendiriyoruz. Google sunduğu Tag Manager servisi ile bir adım daha ileriye gidebilmemize olanak sağlıyor.
Google Analytics Experiments ve Tag Manager servisleri sayesinde iOS ve Android uygulamalarınızda üretim (production) ortamında A/B testleri gerçekleştirmek gayet basit bir şekil almış. Üstelik testlerinizin süresi dolduğunda Google sizi hedefinize en çok yaklaştıran sonucu otomatik olarak sürdürüyor ve diğer değişkenleri kendisi kapatıyor, böylece deney sonucunuzu içeren bir güncelleme yayınlamanıza da gerek kalmıyor.
Servis aşağıdaki esneklikleri de hali hazırda sağlıyor,
Adım adım tüm işlemleri anlatmak uzun sürebileceği için bu yazımızda entegrasyon nasıl yapılırdan bahsetmektense faydalarından ve bir örnekten bahsetmeyi tercih ettik. Uygulamanıza entegre etmek isterseniz buradaki aşamaları takip edebilirsiniz.
Servisi deneyimleyebilmek adına basit bir Android uygulaması geliştirdik. Uygulamada menü yapısı olarak NavigationDrawer kullandık. NavigationDrawer’daki ikinci menü item’ı seçildiğinde satın alma yapılabilecek bir ekran açılıyor. Diğer ekranlarda da diğer içerikler ve ayarlar bulunuyor. Öntanımlı olarak “Tüm Ürünler” ekranı açık geliyor ve bu ekranda satın alma yapılamıyor.
Hedef olarak oturum (session) süresini uzatmak, görüntülenen ekran sayısını artırmak ya da Google Analytics'e ilettiğiniz herhangi bir event’in değerini maksimize etmek mümkün, bu da sınırsız hedef tanımlayabilmeyi mümkün kılıyor. Biz iki hedef tanımladık.
Hedeflerimize ulaşabilmek için iki test belirledik.
Bu tanımlamaları yaptıktan sonra ekip içerisinde uygulamayı yanlı olarak yani belirli durumlarda hedeflerimize uygun hareket ederek o test senaryosunun kazanmasını sağlayacak şekilde kullandık. Üç gün sonrasında aşağıdaki sonuçları aldık:
Variation-1 yani NavigationDrawer’ın uygulama açılışında açık gelmesi durumu 1. hedefimizi maksimize etmemizi sağladığı için kazanan ilan edildi ve artık tüm kullanıcılar uygulamayı açtıklarında NavigationDrawer açık gelecek.
Düğme üzerindeki metin ile satın alma oranı arasındaki ilişki ile ilgili olan ikinci testimizi, Variation-2 yani düğme üzerindeki metnin "Bitmeden Al" olması durumu önde götürüyor ancak henüz bir kazanan ilan edilmemiş. Google herhangi bir kazanan ilan edebilmesi için minimum %95 emin olmak istiyor. Alternatif olarak %95, %99, %99.5 gibi değerleri seçmek mümkün.
Gördüğünüz gibi sizi hedefinize en çabuk götürecek "bence"yi bulmak için Google Tag Manager ve Google Analytics beraber hoş bir çözüm sağlıyorlar. Aslında sağladıkları faydalar burada anlatabildiklerimin de çok ötesinde, en basitinden klasik A/B testing yöntemlerinden farklı olarak değişkenleri yeni güncelleme yayınlamadan güncellemek mümkün. Aşağıdaki bağlantıları inceleyerek servisler hakkında daha detaylı bilgi alabilir, uygulamalarınızı hedefine bir adım daha yaklaştırabilirsiniz.