Mobil Dünya

Monument ile verilerinizi depolamak, fotoğraf çekmek kadar kolay!

Monument, kompakt bir boyuta sığdırılmış oldukça güçlü bir bilgisayar ve üzerinde çalışan sofistike algoritmalar bütünü olarak özetlenebilir. Özel olarak tasarlanmış donanımı ile fotoğraf ve videolarınızın analizini yapabilecek nitelikte güçl&uum...

Monument, kompakt bir boyuta sığdırılmış oldukça güçlü bir bilgisayar ve üzerinde çalışan sofistike algoritmalar bütünü olarak özetlenebilir. Özel olarak tasarlanmış donanımı ile fotoğraf ve videolarınızın analizini yapabilecek nitelikte güçlü bir işlemci barındırıyor. Yazılımı sayesinde içerikleri: Zamana, yere, kişilere ve ortama göre otomatik olarak organize ediyor. Ayrıca, profesyonel fotoğrafçılar için: Manuel etiketleme, farklı kamera modellerinin RAW formatlarına erişimi gibi ilave özellikler de içeriyor.

Monument'in başarısı, kullanıcıları sınırlamak yerine, USB diskler ile genişleyen bir depolama alanı vermesinde. Bu sayede, resim ve videolarınızı depolayıp organize etmek, fotoğraf çekmek kadar kolaylaşıyor.

Monument, bir hardware ürün olarak son dönemde popülerleşen bulut teknolojilerin tam olarak hitap edemediği bir kesimi yakalıyor. Bu kesim; aylık ücret ödemek, bir firmaya ömür boyu bağlanmak istemeyen ya da kişisel bilgilerini vermeye çekinen kişilerden oluşuyor. Monument, bu kullanıcıları tatmin eden alternatif bir çözüm sağladığı için başarılı.

 

Start-Up Aşamasından Bugüne

Monument'in hikayesi ise şöyle... İlk aşama, 150 farklı profilden insanla yapılan görüşmeleri içeriyor. Böylelikle, sorunun sanılandan daha geniş bir kullanıcı grubunu kapsadığı saptanıyor ve çalışmalara hız veriliyor. Görüşmeler sırasında farklı profillerden insanlara nasıl fotoğraf çektikleri, sakladıkları ve paylaştıkları soruluyor. Böylelikle kullanıcı ihtiyaçları hakkında detaylı veri toplanıyor.

Monument Labs, ürün geliştirme ve tanıtım sürecinde elbette ki maddi güçlükler de yaşıyor. Video çekmekten, PR firması gibi çalışmaya, fuarda kullanılacak görselleri hazırlamaya kadar pekçok aşamada işi üstlenmek zorunda kalan firma, bu süreci bilgi ve tecrübe biriktirdikleri olumlu bir zaman dilimi olarak hatırlıyor.

Firma, Start-up aşamasına iki kurucu ortak olarak giriyor. Sonrasında ekip: Yarı zamanlı ve proje bazlı destek olabilecek grafik tasarımcı, endüstriyel tasarımcı, UI tasarımcı, mobil uygulama geliştirici ile büyüyor ve büyümeye de devam ediyor.

Kickstarter Süreci

Bir fon toplama platformu olarak görülen Kickstarter, birçok firmanın fikirlerini kullanıcılar ile paylaşıp ilgiyi ölçtüğü çok değerli bir ortam. Monument Labs, üç farklı prototip ile hem cihaz hem de elektronik tasarımda mesafe katettikten sonra, ürününü bu ortamda en iyi şekilde anlattı. Bu aşamada, kullanılacak video, görsel ve yazılacak metinlerin önemi büyüktü. Kısıtlı bütçe ile birçok aşamayı üstlenen firma, kampanya öncesi farklı lokasyonlarda kullanıcılara ulaşıp ilgilenebileceklerin email adreslerini topladı. Dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı CES boyunca da fikri anlatma fırsatı buldu. Çeşitli magazin ve bloglarda yer alan proje, Chicago Tribune ve NBC televizyonu yayınları ile daha geniş bir kitleye ulaştı.

Monument, bu haliyle birçok kullanıcı için gayet yeterli bir çözüm sunsa da, donanım ve yazılım tarafında Ar-Ge süreci devam ediyor.

Türkiye'de Yazılım Sektörü

Monument Labs, Türkiye’de yazılım sektörünün hızla büyüdüğüne inanıyor.

Kaliteli işlerin çıktığını ancak önlerinde zorlu bir yolun olduğunu söyleyen firma, Türkiye'de Yazılım Eğitimi hakkında ise: Açık kaynaklı projelerin artması ve bunlara katılımın daha da yaygınlaşması gerektiğini, bunun da ancak istek ve merakla gerçekleşebileceğini belirtiyor.