ETİKETLER

button

İÇERİK TÜRLERİ

Sınıflar (Classes)

OOP temelde nesneler ve onların ilişkisi üzerine kurulu bir metodoloji olarak tanımlanmıştır. Ancak öncelikli olarak sınıf mantığının iyi anlaşılması gerekir. Nesneler sınıflardan türetilir ve yetenekleriyle yapabilecekleri sınıflarla belirtilir. Nesne-Sınıf ilişkisi için şöyle bir örnek verilebilir: İnsan bir sınıftır, ama her bir kişi, insan sınıfının bir nesnesidir. Örneğin, günlük kullanımda Ali bir insandır diyebiliyor olsak da, şu denklem yanlıştır: İnsan=Ali. Eğer sözlükte insan maddesinin yanında tanım olarak Ali’den bahsedilmiyorsa, bu eşitlik hiçbir zaman doğru olamaz.

Ayarlar Sahnesi Metotlar

Radio Button mantığını kullanarak Ayarlar sahnesinde yer alan 3 farklı zorluk seviyesini temsil eden butonlardan sadece bir tanesi seçilebilir hale getiriliyor.

Oyun Sonu Paneli Metotlar

Oyun bittiği zaman oyun ekranında var olan UI elementleri kapatılıp, Oyun Sonu paneli aktif hale getiriliyor ve bu paneldeki ilgili Puan ve Altın Textleri de son oyundaki bilgilere göre dolduruluyor.

Oyun Sahnesi UI Elementleri

Karakterin kalan zıplama hakkını gösteren bir slider ve oyundan çıkabilmesini sağlayan bir geri tuşu oyun ekranına ekleniyor. Kalan zıplama hakkını gösteren slider'ın ilgili metotları yazılarak oyuncu her zıpladığında azalan bir bar şeklinde ekranda belirtiliyor.

Ayarlar Sahnesi

Oyun mekaniğinde Kolay, Orta ve Zor şeklinde 3 farklı zorluk seviyesi planlanıyor. Zorluk seviyesinin seçileceği sahne tasarımı yapılıyor ve her seviye için ayrı ayrı butonlar ekleniyor.

Menü Sahnesi

Menü sahnesi diğer tüm sahnelere geçişi sağlayacak şekilde ve animasyonlarıyla tasarlanıyor.

Tüm ekran çözünürlüklerine uyumlu Oyunu Başlat, En Yüksek Puanlar, Ayarlar ve Müzik açıp kapatan butonların olduğu menü sahnesinin tasarımı yapılıyor.

Oyunu Başlat

Ekranda uzay gemisini ve asteroidleri var eden sistemin ayrı bir metot içerisinden yapılarak çağırılma işlemi UI elementine veriliyor. Bu sayede oyunu başlatma işini oyun içerisindeki bir Play butonunun yapması sağlanıyor.

UI Buton

RectTransform bileşenindeki Anchor'lar yardımıyla oyuna eklenen UI elementlerinin ekranın istenilen konumunda nasıl sabit tutulabileceği anlatılıyor.

UI

Unity UI kütüphanesi kullanılarak oyuna ara yüz elementleri ekleniyor ve ekrandaki konumu Transform bileşeni yardımıyla ayarlanıyor.

Bir sonraki sayfaya geçerek videoyu izleyebilirsiniz.

 

Abone ol button