ETİKETLER

class

İÇERİK TÜRLERİ

Class Lab

Sınıf kavramı uygulamalı örnekle anlatılıyor.

Nesne Tabanlı Programlama

Eğitimin bu bölümünde nesne tabanlı programlamanın temelleri anlatılıyor. 

Sınıf İçindeki Niteliklere Klavyeden Değer Girişi

Tanımlanan sınıflara verilerin klavyeden girişi yapılıyor.

Müşteri Sınıfı

Müşteri isminde somut bir sınıf oluşturularak sınıf ve nesne yapısına dair örnek kullanım yapılıyor.

Uygulama: Araba Sınıfı

Araba isminde somut bir sınıf oluşturularak sınıf ve nesne yapısına dair örnek kullanım yapılıyor.

Sınıflar ve Nesneler

Sınıf nesne, kalıtım, çok biçimlilik gibi yapılar hem teorik hem de pratik uygulamalar üzerinden anlatılıyor.

Sınıf ve Nesne Kavramları
Sınıf ve nesne yapısı teorik bir sunum üzerinden anlatılıyor.

Arayüz (Interface)

Arayüz (interface), OOP'nin en önemli yapılarındandır ve temelde sınıflara sunabileceğiniz, sınıfın hangi isimde ve hangi tipte parametreleri alan bir metoda sahip olacağını söylemenizi sağlayan yapıdır.

Bir sınıfa istediğiniz kadar arayüz uygulayabilir / giydirebilirsiniz (implement). Arayüz içine yazılan metotların işlemleri kesinlikle yazılmaz. Arayüzler hangi işin yapılması gerektiğini belirtir ama nasıl yapılacağına karışmaz. Bu metotların işlemleri, arayüzün uygulandığı sınıfta yazılır. Arayüzün access modifier'ı olsa da, içine yazılanların olmaz.

Miras Alma / Kalıtım (Inheritance)

Inheritance (miras alma, kalıtım), bir nesnenin özelliklerinin farklı nesneler tarafından da kullanılabilmesine olanak sağlayan OOP özelliğidir. Yazılan bir sınıf bir başka sınıf tarafından miras alınabilir. Bu işlem yapıldığı zaman temel alınan sınıfın tüm özellikleri yeni sınıfa aktarılır.

İnsan – memeli ilişkisinde, insanın memeli sınıfını miras aldığı söylenebilir. Bu sayede insan sınıfını yazarken memelilerin özelliklerini tekrar yazmamıza gerek kalmaz. Elinizde bir taşıt sınıfı varsa; otomobil, kamyon, motosiklet gibi alt sınıfları üretmek çok daha az çaba gerektirir.

Egzersiz-8

Tavla Zarı 2 adında yeni bir obje oluşturup tavla zarı 1 ile beraber rastgele sonuç gelmesini sağlama işlemi ele alınıyor.

Oyuncu Etkileşimi - 3

Kontrolcü oyun ekranının dışına hareket etse bile oyun objesinin kameranın gördüğü alanların dışına çıkmaması için belirli bir alan içerisinde hareket etmesine izin verilmesi işlemi aktarılıyor. 

Abone ol class