ETİKETLER
input
Uygulama: if ve input ile Kullanıcı Etkileşimli Program
if ve input kullanarak kullanıcı etkileşimli basit bir programın nasıl yazılabileceği aktarılıyor.
Karar Kontrol Yapıları
Karar kontrol yapıları ve true-false sorgulamalarının anlatıldığı bu bölümde if-else-elif kavramları açıklanıyor.
Bir sonraki sayfaya geçerek videoyu izleyebilirsiniz.
Oyuncu Hareketi
Oyunu geliştirme aşamasında kontrolcü olarak kullanılacak olan Klavye için, wasd ve yön tuşları ile karakteri kontrol edebilen metotlar yazılıyor.
Oyun Bitti
Oyun Kontrol ve UIKontrol scriptlerine oyun bittiği zaman çağırılan metotlar ekleniyor ve bu metotlar yardımıyla oyunun sonlandırılması ya da yeniden başlatılması sağlanıyor.
Kurşun
Oyun oynama esnasında space tuşunu kullanarak, uzay gemisi ile aynı koordinatta doğrusal hıza sahip bir kurşun objesi oluşturuluyor.
Asteroidler
Oyun objelerini dinamik olarak oyunda var etmek ve onlara hareket verebilmek için nelerin kullanılabileceği açıklanıyor.
Bir sonraki sayfaya geçerek videoyu izleyebilirsiniz.
Klavye Kontrol
Uzay Gemisini kontrol edebilmek için hem klavyede hem de diğer kontrolcülerde çalışacak şekilde bir kontrol mekanizması oluşturma işlemi anlatılıyor.
Kontrolcü Kombinasyonları
Unityde hem tüm kontrolcülerde ortak olarak çalışan metotları hem de klavye ve mouse'a özel olan fonksiyonlarını kullanma işlemi anlatılıyor ve ilgili metotların dokümanı inceleniyor.
Kontrolcüler
Klavyenin farklı kombinasyonlar ile kontrolcü olarak kullanılması işlemi anlatılıyor.
Bir sonraki sayfaya geçerek videoyu izleyebilirsiniz.
Oyuncu Etkileşimi - 1
Oyun çalışırken mouse ile ekranın herhangi bir yerine tıklandığında oyun objesi oluşturuluyor. */ /*-->*/