Soru & Cevap

Unity ...

29.01.2020 - 12:04

Unity sadece bir tane oncollisionenter ve ontriggerenter kullanabiliyorum void ismini farklı yaptığım  zaman da çalışmıyor 

________________________________________________________________________________

private void OnTriggerEnter(Collider other)
    {
        if (other.gameObject.tag == "kazan")
        {     
            carptin.text = "2.BÖLÜM";         
        }
    }

üstteki kod çalışıyor ama adını böyle yapsam çalışmıyor:

_________________________________________________________

private void degmek(Collider other)
    {
        if (other.gameObject.tag == "kazan")
        {     
            carptin.text = "2.BÖLÜM";         
        }
    }

bu üstteki gibi yapınca çalışmıyor aynı sorun collisionda da var sadece ikisindende 1 tane kullanabiliyorum

___________________________________________________________________________________

farklı bir void oluşturduğumda

private void degmek_(collision degen)

{

if(degen.gameobject.tag=="final")

{

 

}

}

üstteki gibi farklı yapsamda sadece 1 tane çalışıyor

______________________________________________________

4 Görüntülenme

2 Cevap

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Profile picture for user emreemreps
emreemreps
04.02.2020 - 09:29

eyvallah abi çok teşekkür ederim :)

picture-253829-1578034730.jpg
cengizbarkin
30.01.2020 - 08:55

Merhaba,

OnCollisionEnter ve OnTriggerEnter metotları ilgili koşullar sağlanınca Unity tarafından tetiklenmektedir. Metodun adını değiştirdiğiniz taktirde Unity sizin metodunuzu tetikleyemez. Sizin kendi yazdığınız metodun ilgili durumda çağırılmasını istioyrsanız, metodu OnTriggerEnter ya da OnCollisionEnter metotları içerisinden çağırabilirsiniz.

void OnTriggerEnter(Collider other)
{
    if(other//ilgili kontrol) 
    {
        MetotAdi();
    }
}

void MetotAdi() 
{
	carptin.text = “2.BOLUM”
}