Cengiz Barkın Öztürk
Cengiz Barkın Öztürk
ATOM – Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi Ankara
27/05/2019 tarihinden beri üye
60 GY Puanı
49K GY Sırası
1 Rozet
1 Sertifika
0 Soru Sordu
2 Cevap Verdi
0 Blog Yazısı
0 Etiket Takibi

Hakkında

ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünden 2014 yılında Lisans derecesi ile mezun oldum. 2019 yılında başladığım ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans eğitimime hala devam edi...

ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünden 2014 yılında Lisans derecesi ile mezun oldum. 2019 yılında başladığım ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans eğitimime hala devam ediyorum. Üniversite yıllarında başladığım oyun geliştirme yolculuğuna şu an ODTÜ Teknokent bünyesinde bulunan bir ön kuluçka merkezi olan ATOM’da (Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi) devam ediyorum. Çocukluk dönemlerimde başlayan elektronik ve bilgisayara olan ilgim ilerleyen zamanlarla müzik ve sanat ile birleşince hepsinin ortak noktası olan Oyun Geliştirme meslek dalını seçtim.

İş Tecrubesi

Kullanıcıya ait İş tecrübesi bilgisi bulunmamaktadır.

Eğitim Geçmişi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi
| Aralık 2020 - Aralık 2020

Sertifikalar & Başarılar

GY Sertifikaları (1)
Unity 101 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Ocak 2020
Diğer Sertifikaları (0)
Kullanıcıya ait sertifika bulunmamaktadır.
Test Sonuçları (0)

Kullanıcıya ait test sonucu bulunmamaktadır.

Dil Becerileri

Son Forum Aktiviteleri

2
Tümünü Gör

Kullanıcıya ait forum aktivitesi bulunmamaktadır.

Unity

Merhaba,

OnCollisionEnter ve OnTriggerEnter metotları ilgili koşullar sağlanınca Unity tarafından tetiklenmektedir. Metodun adını değiştirdiğiniz taktirde Unity sizin metodunuzu tetikleyemez. Sizin kendi yazdığınız metodun ilgili durumda çağırılmasını istioyrsanız, metodu OnTriggerEnter ya da OnCollisionEnter metotları içerisinden çağırabilirsiniz.

void OnTriggerEnter(Collider other)
{
    if(other//ilgili kontrol) 
    {
        MetotAdi();
    }
}

void MetotAdi() 
{
	carptin.text = “2.BOLUM”
}

 

Unity ile Oyun programlama 201 - Olası Sınav Soru Hataları

Merhaba,

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederiz. 

Vertical ve Horizontal değerlerlerinde cevap anahtarında hata yapılmış bu düzeltildi.

Collapse sorusunda bahsettiğiniz seçenek ilk bakışta doğru gibi gözükebilir ancak kaynakların farklı fakat içeriğin aynı olduğu log satırlarında denerseniz benzer işlemi yapmadığını gözlemleyebilirsiniz. Daha detaylı açıklama için dokümana bakabilirsiniz.

Unity Console

GetMouseButton sorusunda ise soruda “basılı tuttukça” diye bir ibare mevcut. Linklerdeki dokümanı incelerseniz GetMouseButton ve GetMouseButtonUp ya da GetMouseButtonDown metotları arasındaki farkı görebilirsiniz.

GetMouseButton

GetMouseButtonUp

GetMouseButtonDown

Metotların açıklama satırlarındaki ilk cümleye dikkat ediniz.

Keyifli öğrenmeler dileriz.