ETİKETLER

arduino-dugme-kullanimi

İÇERİK TÜRLERİ

Düğme Kullanımı

Kullanıcıyla etkileşim halinde olan birçok projede düğme kullanılmaktadır. Düğme, arasında az bir boşluk bulunan iki tel gibi düşünülebilir. Kullanıcı düğmeye bastığında bu boşluk kapanır ve düğme iletken duruma geçer, üzerinden akım akar. Kullanıcı düğmedan elini çektiğinde devrenin eski konumuna dönmesi için, pull up ve pull down denilen direnç bağlantıları kullanılır. Pull up ve pull down direnç ismi değil, dirençlerin bağlanma şeklidir. Genellikle 10K ohm direnç kullanılır.

Firebase Veritabanından Veri Okuma

Uygulama verilerinizi gerçek zamanlı olarak görüntülemek için (yani veri tabanınızdaki verileri okumak), oluşturduğunuz referansa bir ValueEventListener eklemeniz gerekmektedir. Listener, adından da anlaşıldığı gibi referans olarak gösterilen yeri dinliyor. Listener kavramının detayına sonraki eğitimlerimizde değineceğiz.  Aşağıdaki kod parçacığını ilgili kısma ekleyelim.

Firebase Veritabanına Veri Ekleme

Oluşturduğunuz Not Defteri uygulamanızda yer alan MainActivity dosyanızı açınız ve aşağıdaki kod parçacığını ekleyiniz. 

Firebase Veritabanı Kurallarını Yapılandırma

Gerçek Zamanlı Veritabanı içerisinde verilerinizin yapılandırılma biçimini, dizine eklenmesini ve verilerin ne zaman okunup yazılabileceğini tanımlamanızı bildirimsel kurallar dili sağlar. Varsayılan olarak, veritabanınıza okuma ve yazma erişimi sınırlıdır. Bu nedenle yalnızca kimliği doğrulanmış kullanıcılar veri okuyabilir veya yazabilir. Başlangıçta basit okuma ve yazma işlemi gerçekleştirmek için kurallar tablomuzu düzenlemeniz gerekiyor. Bunun için aşağıdaki işlemler dizisini takip ediniz.

 

Projeye Dahil Etme

Gerçek zamanlı veritabanını projenize dahil etmek için “app” seviyesinde bulunan build.gradle dosyası içerisine aşağıda bulunan kod parçacığını ekleyiniz.

compile 'com.google.firebase:firebase-database:10.2.0'

 

Gerçek Zamanlı Veri Tabanı Kullanımı

Bulut tabanlı, NoSQL veritabanı olma özelliği ile tüm istemciler arasında anlık veriyi senkronize edebilme fırsatını sunar. Ağ bağlantısı olmadığında veritabanına eklenen verileri geçici bellekte tutar. Kullanıcı yeniden ağa bağlandığında, uygulama otomatik olarak senkronize edilir. 

Nasıl Dahil Edilir?

Android Firebase projesi oluşturulduktan sonra “FirebaseUI” kütüphanesinin son versiyonunu App seviyesinde bulunan build gradle dosyasına ekleyiniz.

compile 'com.firebase:firebase-ui:0.2.0'

Sağ üst köşede bulunan “Sync now” ile senkronize ediniz. Daha detaylı bilgiye buradan erişelbilirsiniz.

Firebase UI Kavramı

FirebaseUI, Firebase Team tarafından oluşturulmuş açık kaynaklı kütüphanedir. Native mobil geliştiricilere Firebase uygulamalarını hızlı ve kolay bir şekilde geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlandı. FirebaseUI kullanıcılarına hazır tasarımlar sunup bu sayfaların yönetimini dinamik olarak kendi sağlar. FirebaseUI, bir Firebase veritabanı referansını veya sorgusunu bir ListView, GridView, RecyclerView'e hızlı bir şekilde aktarabilir. 

Child ve Parent Kavramı

Json yapısı üzerinde child ve parent olmak üzere iki ana kavram vardır. Aşağıdaki yapıda “not1” ve “not2” düğümleri  “notlar”  düğümünün child düğümleri yani alt düğümleri olarak ifade edilir. Child ifadesi ana düğümün verileri arasında  okuma yazma gibi  işemleri gerçekleştirebilmeye olanak sağlar.

Child düğümüne erişebilmek için  web üzerinde Url formatına benzer bir path yapısı kullanılır.

Push ID

Bu yapıda “not1” ve “not2” isminde iki adet numaralandırılmamış statik düğüm bulunuyor.
Peki iki kullanıcı eş zamanlı olarak mesaj eklemek isterse bir sonraki mesaj hangi kullanıcı tarafından eklenir?

Bu sorunun gerçekleşmemesi için eşsiz bir not ID oluşturun. Bu eşsiz ID Firebase üzerinde Push ID olarak ifade edilebilir. Push ID metodu ile çoklu kullanıcılarda gerçekleşen işlemlerde çakışma yaşamamış oluyor.

Abone ol arduino-dugme-kullanimi