ETİKETLER
sprite
Menü Fonksiyonları
Menü sahnesinde bulunan tüm butonların ilgili diğer sahneleri yükleyecek şekilde metotları yazılıyor ve müziğin açık ya da kapalı olma durumuna göre ilgili butonun sprite'ı değiştiriliyor.
Platformlar
Tüm platformlar birden fazla kez kullanılabilir şekilde ilgili bileşenler eklenerek hazırlanıyor.
Hem ölümcül hem de ölümcül olmayacak şekilde 2 çeşit platform hazırlanıyor. Bu platformlar prefab haline getirilerek ilgili bileşenler ekleniyor, böylece artık karakter ölümcül olmayan platformların üzerinde hareket edebilir hale geliyor.
Hareketli Arka Plan
2 arka plan görseli ile kamera dışında kalan arka planı her seferinde kamera çerçevesi içindeki görselin üstüne taşıyarak sonsuza kadar görselin devam etmesi sağlanıyor.
Hareketli Arka Plan 1
Arkaplan görselinde kullanılmak üzere Quad objesi kullanılarak yeni bir materyal oluşturulması anlatılıyor.
Hareketli Arka Plan
Materyal offset değerlerini kullanarak oyun içinde sonsuz arka plan hissiyatı gerçekleştiriliyor.
Bir sonraki sayfaya geçerek videoyu izleyebilirsiniz.
Kurşun
Oyun oynama esnasında space tuşunu kullanarak, uzay gemisi ile aynı koordinatta doğrusal hıza sahip bir kurşun objesi oluşturuluyor.
Ateşleme
Kurşun objesi oluşturulup prefab halinde ve belirli bir kuvvetle yukarıya doğru hareket ettiriliyor. Ayrıca asteroidlere tork kuvveti eklenerek dönme hareketi yapmaları sağlanıyor.
Bir sonraki sayfaya geçerek videoyu izleyebilirsiniz.
Asteroidler
Oyun objelerini dinamik olarak oyunda var etmek ve onlara hareket verebilmek için nelerin kullanılabileceği açıklanıyor.
Bir sonraki sayfaya geçerek videoyu izleyebilirsiniz.
Oyun Objeleri ve Tasarım
PNG formatındaki tasarımların unity içerisinde oyun objesi haline getirilerek sahnedeki yerinin ve boyutunun ayarlanması işlemi anlatılıyor.