ETİKETLER

text

İÇERİK TÜRLERİ

Sınıflar (Classes)

OOP temelde nesneler ve onların ilişkisi üzerine kurulu bir metodoloji olarak tanımlanmıştır. Ancak öncelikli olarak sınıf mantığının iyi anlaşılması gerekir. Nesneler sınıflardan türetilir ve yetenekleriyle yapabilecekleri sınıflarla belirtilir. Nesne-Sınıf ilişkisi için şöyle bir örnek verilebilir: İnsan bir sınıftır, ama her bir kişi, insan sınıfının bir nesnesidir. Örneğin, günlük kullanımda Ali bir insandır diyebiliyor olsak da, şu denklem yanlıştır: İnsan=Ali. Eğer sözlükte insan maddesinin yanında tanım olarak Ali’den bahsedilmiyorsa, bu eşitlik hiçbir zaman doğru olamaz.

Oyun Sonu Paneli Metotlar

Oyun bittiği zaman oyun ekranında var olan UI elementleri kapatılıp, Oyun Sonu paneli aktif hale getiriliyor ve bu paneldeki ilgili Puan ve Altın Textleri de son oyundaki bilgilere göre dolduruluyor.

Oyun Sonu Paneli

Oyun sonunda oyuncuya yeniden oynayabilmesini sağlayan butonun olduğu ya da o oyunda aldığı puan ve topladığı altınları gösteren text'leri içeren panel tasarlanıyor ve ilgili metotlarla açılıp kapanması sağlanıyor. 

Oyun Sonu

Oyuncu kameranın dışında kalınca oyunu sonlandıracak metotlar geliştiriliyor ve oyun sonunda ekranda bir adet panel beliriyor. 

Bir sonraki sayfaya geçerek videoyu izleyebilirsiniz.

Altın Sistemi 2

Ekrandaki ilk 10 platformun 5'inde altın veriliyor. Daha sonra hangi platformlarda altın verileceği rast gele olacak şekilde tasarlanıyor. Ayrıca oyuncunun topladığı her altın ekranda ilgili yerde yazdırılıyor.

Puan Sistemi

Karakter oyun ekranında var olmaya devam ettiği müddetçe, kamera yukarıya doğru hareket edecek ve bu hareketin koordinat sisteminde Y eksenindeki konumuna göre oyuncu puan toplayacak. Her 1 birim hareketi puan tabelasındaki puanlara eklenecek şekilde aktarılıyor.

Puan ve Altın sistemi

Oyuncu oynamaya devam ettikçe puan kazanması sağlanıyor ve bazı platformlarda toplanabilir altınlar sunuluyor.

Bir sonraki sayfaya geçerek videoyu izleyebilirsiniz.

Ayarlar Sahnesi

Oyun mekaniğinde Kolay, Orta ve Zor şeklinde 3 farklı zorluk seviyesi planlanıyor. Zorluk seviyesinin seçileceği sahne tasarımı yapılıyor ve her seviye için ayrı ayrı butonlar ekleniyor.

Puan Sahnesi

Oyunun farklı seviyelerinde toplanacak puanların ayrı ayrı gösterileceği Puan Sahnesi tasarlanıyor.

Menü Sahnesi

Menü sahnesi diğer tüm sahnelere geçişi sağlayacak şekilde ve animasyonlarıyla tasarlanıyor.

Tüm ekran çözünürlüklerine uyumlu Oyunu Başlat, En Yüksek Puanlar, Ayarlar ve Müzik açıp kapatan butonların olduğu menü sahnesinin tasarımı yapılıyor.

Abone ol text