3 Rozet
13 Sertifika
0 Soru Sordu
6 Cevap Verdi
0 Blog Yazısı
0 Etiket Takibi

Hakkında

Balıkesir Üniversitesi - Elektrik & Elektronik Mühendisliği

Balıkesir Üniversitesi - Elektrik & Elektronik Mühendisliği

İş Tecrubesi

Kullanıcıya ait İş tecrübesi bilgisi bulunmamaktadır.

Eğitim Geçmişi

Balıkesir Üniversitesi
| Aralık 2020 - Aralık 2020

Sertifikalar & Başarılar

GY Sertifikaları (13)
Unity 101 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Ocak 2021
Web Programlama 201 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Kasım 2015
Web Programlama 101 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Kasım 2015
Arduino 401 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Eylül 2015
Arduino 301 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Eylül 2015
Arduino 201 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Eylül 2015
Arduino 101 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Eylül 2015
Android 401 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Ağustos 2015
201 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Aralık 2014
101 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Aralık 2014
Android 301 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Ağustos 2014
Android 201 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Mayıs 2014
Android 101 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Nisan 2014
Diğer Sertifikaları (0)
Kullanıcıya ait sertifika bulunmamaktadır.
Test Sonuçları (0)

Kullanıcıya ait test sonucu bulunmamaktadır.

Dil Becerileri

Son Forum Aktiviteleri

6
Tümünü Gör

Kullanıcıya ait forum aktivitesi bulunmamaktadır.

Andrudio da sonucu köklü olarak yazdırmak

picture-15363-1422127955.jpg
10 Mayıs 2016 tarihinde cevaplandı

Bunun için çeşitli kütüphaneler kullanabilirsin;

Önerebileceklerim

http://mathscribe.com/author/jqmath.html

JqMath'ın android ile kullanımı için örnek projeye buradan ulaşabilirsin.

Diğer önerebileceğim kütüphane ise ; JlatexMath

Android Bluetooth ile Windows'ta İşlem Yapmak

picture-15363-1422127955.jpg
10 Mayıs 2016 tarihinde cevaplandı

Bu işlemi yapabilen bir uygulama yapabilmek için TCP/IP portlarını kullanabilirsin.Androidde Socket sınıfını kullanarak bu portlara mesajlar gönderebilirsin.Senin için daha kolay olması açısından windows üzerinde bir program bulabilirsin, HTTP protokolü üzerinden gelen mesajları alabilen.Android kısmında da HttpUrlConnection

 veya benzeri sınıflar kullanarak soketleri yönetebilirsin.Kolay gelsin

Google Play unity güncelleme boyut sorunu

picture-15363-1422127955.jpg
10 Mayıs 2016 tarihinde cevaplandı

Çeşitli ayarlar yaparak oyunun boyutunu küçültebilirsin.Eğer yapmadıysan oyun boyutunu yarı yarıya düşürecek ilk yöntem;

File>Build Settings>Player Settings>Android Settings Sekmesi>Other Settings yolunu takip ederek configuration kısmında bulunan 'Device Filter' kısmında ARM v7 seçeneğini seçersen oyun boyutu nerdeyse yarı yarıya düşecektir.

Bunun dışında oyunda kullandığın 2D objeleri resim ya da sprite şeklinde unity içerisine aktardığında Override for android kısmından Truecolor ya da Compressed gibi seçenekleri ya da bunun yanında Max Size seçeneklerini değiştirerek oyunun kalitesini bozmayacak şekilde oyun içi nesnelerinin boyutlarında küçültme yapabilirsin.

Diğer soruna gelecek olursak oyunu baştan build edip yüklemen gerekiyor diye biliyorum.

Online Metin Editörü

picture-15363-1422127955.jpg
10 Mayıs 2016 tarihinde cevaplandı

Anladığım kadarıyla yapmak istediğin işlem text parsing.Kod editörünü kendin sıfırdan yapmak istemezsen TinyMCE tarzı hazır javascript bileşenler faydalı olabilir.Kullanabileceğin buna benzer şeyler istersen burada birkaç tane daha var açıklamalarıyla beraber.Text parsing işlemi,derleyici mimarisinin bir bölümünü oluşturan bir konu.Sen ise bu durumda istediğin işlemi yapabilmek için javascript split metodunu kullanabilirsin.Son kullanıcının text area ya da text box içine yazdıklarını parçalara ayırıp kelime tanıma işlemi yapıp buna göre istediğin renklendirme işlemini yapabilirsin.

Örneğin aşağıdaki gibi tek satırlık bir kodumuz olsun.Burada int kelimesinin rengini değiştirmek istediğimizi varsayalım.

#int sayi1;
 float sayi2; 

Burada int kelimesini tanıyıp işlem yapmak istiyorsak int kelimesini,önündeki # direktifinden anlarız.# işaretinden sonra boşluğa kadar olan kısmı tanı.Bu kısım int kelimesine eşit ise şunları yap diyebiliriz.İkinci kısımda ise bir özel karakter olmadan kelime tanımamız gerekli.

Aşağıda yazmaya çalışacağım kod ile anlatmaya çalışacağım.İfadeleri gerekli şekilde ayırdıktan sonra istediğin işlemleri üzerlerine uygulayabilirsin diye düşünüyorum.

var yazi = ..;
var kelimeler = yazi.split(" "); //yazılanları kelime kelime ayir,aralarında boşluk olup olmamasına göre
var n = kelimeler.length;
var i;
var suanIslenenKisim;
var ifadeDizisi = Array();
var kisimDizisi = Array();

for (i = 0; i < n; i++) {
  var kelime = kelimeler[i];
  if (kelime.indexOf('#') == 1) {
    //örneğin int'li ifadenin başlangıcı burası,bundan sonra aşağıdaki döngüye geçicek
    break;
  } else {
    // Ya da ifadeyi dizi içine alacağız
    ifadeDizisi.push(kelime);
  }
}

for ( ; i < n; i++) {
  var kelime = kelimeler[i];
  if (kelime.indexOf('#') == 1) {
    suanIslenenKisim = kelime;
    kisimDizisi[suanIslenenKisim] = new Array();
  } else {
    kisimDizisi[suanIslenenKisim].push(kelime);
  }
}

Biraz karışık olduğunun farkındayım JS ile ilgili herhangi bir tecrübem yok,mantık olarak aktarmaya çalıştım.Kolay gelsin

xCode ve Oyun geliştirme

picture-15363-1422127955.jpg
07 Nisan 2014 tarihinde cevaplandı

Game Maker studio yuklediğinizde içerisinde AngryBirds clone tarzı bir oyunun proje dosyalarını görürsünüz.Ayrıca Unity ile yapılmış birçok AngryBirds clone tarzı oyun projelerini bulabilirsiniz.Kod yazmakla uğraşamam derseniz de diğer uygulamalar gibi güçlü olmayan ama kendi çapında güçlü bir araç olan Scirra Construct ı kullanabilirsiniz.Construct ve intel XDK kullanımı ile istediginiz mobil platforma uygulama geliştirebilirsiniz