Son Forum Aktiviteleri

17
Tümünü Gör

Ubuntu 16.04 JDK JRE Kurulumda Hata

Merhabalar. Linux'te çok yeniyim. jdk ve jre kurulumunda problem yaşıyorum yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

> java -version

Cevap:

The program 'java' can be found in the following packages:
 * default-jre
 * gcj-5-jre-headless
 * openjdk-8-jre-headless
 * gcj-4.8-jre-headless
 * gcj-4.9-jre-headless
 * openjdk-9-jre-headless
Try: sudo apt install <selected package>

>sudo apt-get install openjdk-8-jre

Cevap:

Yoksay:1 http://tr.archive.ubuntu.com/ubuntu xenial/main i386 libbonobo2-common all 2.32.1-3        
Hata:  2 http://tr.archive.ubuntu.com/ubuntu xenial/main amd64 liborbit-2-0 amd64 1:2.14.19-1build1
  tr.archive.ubuntu.com:80 bağlantısı başlatılamıyor (2001:a98:11::100). - connect (101: Network is unreachable) [IP: 2001:a98:11::100 80]
...... hata bu şekilde devam ediyor.

Türkiye sunucusunda bir problem var galiba. http://tr.archive.ubuntu.com/ubun..... adresini browsher a yapıştırıp git dediğimde siteye ulaşılmıyor. ancak tr yerine eu yapınca dosya indirme geliyor. Sizce ne yapabilirim?

picture-87288-1481814981.jpg
7 yıl 6 ay önce yanıtladın

Firebase listview

picture-87288-1481814981.jpg
15 Nisan 2018 tarihinde cevaplandı

Part 1 - 8 : İstediğiniz Herşeyi içeriyor. İyi Çalışmalar Dilerim.

https://www.youtube.com/watch?v=MfCiiTEwt3g&index=2&list=PLrnPJCHvNZuBf5KH4XXOthtgo6E4Epjl8

onCreate() de ksoap2 ile web servis çağırma

picture-87288-1481814981.jpg
04 Mart 2017 tarihinde cevaplandı

ksoap kütüphanesini arkaplanda çalıştırmalısın. Servise bağlanma süreci zaman alacağından diğer işlemleri geciktirecektir. AsyncTask işini görecektir.

AsyncTask class:

 public class MyTask extends AsyncTask<String, Integer, String>{


    @Override
    protected String doInBackground(String... params) {
    String response = null;
    SoapObject Request = new SoapObject(NAMESPACE, OPERATION_NAME);
    Request.addProperty("strCommand", params[0]);
    Request.addProperty("strCommandParameters", params[1]);



    SoapSerializationEnvelope soapEnvelope = new SoapSerializationEnvelope(
        SoapEnvelope.VER11);
    soapEnvelope.dotNet = true;
    soapEnvelope.setOutputSoapObject(Request);
    // Needed to make the internet call

    // Allow for debugging - needed to output the request

    HttpTransportSE androidHttpTransport = new HttpTransportSE(URL);
    androidHttpTransport.debug = true;
    // this is the actual part that will call the webservice
    androidHttpTransport.call(SOAP_ACTION, soapEnvelope);

    // Get the SoapResult from the envelope body.
    SoapObject result = (SoapObject) soapEnvelope.bodyIn;

    response = result.getProperty(0).toString();


    return response;
}
}

 

Uygulaman içerisinde şu şekilde çağırabilirsin:

MyTask myTask = new MyTask();
myTask.execute(new String[] {Command, CommandParameters});

ya da

new MyTask().execute(new String[] {Command, CommandParameters});

 

Java bir sayının kaç kez girildiğini gösteren program ?

picture-87288-1481814981.jpg
03 Mart 2017 tarihinde cevaplandı

Görsel kaldırıldı.

Test Class:

package com.aokdev.aokgame_1;

import android.content.Context;
import android.support.annotation.NonNull;
import android.support.annotation.Nullable;
import android.support.v7.app.AppCompatActivity;
import android.os.Bundle;
import android.view.LayoutInflater;
import android.view.View;
import android.view.ViewGroup;
import android.widget.ArrayAdapter;
import android.widget.Button;
import android.widget.EditText;
import android.widget.ListAdapter;
import android.widget.ListView;
import android.widget.TextView;
import android.widget.Toast;

import java.util.ArrayList;
import java.util.List;

public class test extends AppCompatActivity {

    EditText editText;
    Button buttonAdd;
    ListView listView;
    List<Integer> adet = new ArrayList<Integer>();
    List<Integer> hafiza = new ArrayList<Integer>();
    ArrayList<veri> array = new ArrayList<veri>();
    myAdapter adapter;
    @Override
    protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        setContentView(R.layout.activity_test);

        editText = (EditText)findViewById(R.id.editTextNumber);
        buttonAdd = (Button)findViewById(R.id.buttonAdd);
        listView = (ListView)findViewById(R.id.list);
        adapter = new myAdapter(getApplicationContext(),
                R.layout.icerik);

        listView.setAdapter(adapter);


        buttonAdd.setOnClickListener(new View.OnClickListener() {
            @Override
            public void onClick(View v) {
                int neresinde =0;
                if(!"".equals(String.valueOf(editText.getText())))
                {
                    int gelen = Integer.parseInt(String.valueOf(editText.getText()));

                    boolean varMi = false;

                    for(int i=0;i<hafiza.size();i++)
                    {
                        if(hafiza.get(i) == gelen)
                        {
                            varMi = true;
                            neresinde = i;
                        }
                    }
                    if(varMi)
                    {
                        int aktar = adet.get(neresinde);
                        adet.set(neresinde, aktar+1);
                        String ss = String.valueOf(hafiza.get(neresinde)) + " sayısından "+ String.valueOf(adet.get(neresinde)) + " adet girildi";
                        adapter.update(neresinde, ss);
                    }
                    else
                    {
                        hafiza.add(gelen);
                        adet.add(1);
                        String ss = String.valueOf(hafiza.get(hafiza.size()-1)) + " sayısından "+ String.valueOf(adet.get(adet.size()-1)) + " adet girildi";
                        adapter.add(new veri(ss));
                    }

                }
                else
                {
                   //Toast.makeText(getApplicationContext(), "Veri Girmediniz", Toast.LENGTH_SHORT).show();
                }
                listView.setAdapter(adapter);


            }
        });


    }


    public class veri
    {
        public String data;

        public veri(String data)
        {
            this.data = data;
        }
        public void setData(String data) {
            this.data = data;
        }

        public String getData() {
            return data;
        }
    }

    public class myAdapter extends ArrayAdapter<veri>
    {

        Context context;
        List<veri> l = new ArrayList<veri>();
        public myAdapter(Context context, int resource) {
            super(context, resource);
            this.context = context;
        }

        public void update(int possiton, String object)
        {
            l.get(possiton).data = object;
        }

        @Override
        public veri getItem(int position) {
            return l.get(position);
        }

        @Override
        public void add(veri object) {
            super.add(object);
            l.add(object);
        }

        @Override
        public View getView(int position, View convertView, ViewGroup parent) {
            LayoutInflater inflater = (LayoutInflater)this.context.getSystemService(Context.LAYOUT_INFLATER_SERVICE);
            View rowView= inflater.inflate(R.layout.icerik, null, true);

            veri v = l.get(position);

            TextView textView = (TextView)rowView.findViewById(R.id.textView);
            textView.setText(String.valueOf(v.data));
            //Toast.makeText(context, v.data , Toast.LENGTH_SHORT).show();
            return rowView;
        }
    }


}

activity_test.xml:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools"
    android:id="@+id/activity_test"
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent"
    android:paddingBottom="@dimen/activity_vertical_margin"
    android:paddingLeft="@dimen/activity_horizontal_margin"
    android:paddingRight="@dimen/activity_horizontal_margin"
    android:paddingTop="@dimen/activity_vertical_margin"
    tools:context="com.aokdev.aokgame_1.test">

    <LinearLayout
        android:orientation="vertical"
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="match_parent">

        <EditText
            android:layout_width="match_parent"
            android:layout_height="wrap_content"
            android:inputType="number"
            android:ems="10"
            android:id="@+id/editTextNumber" />

        <Button
            android:text="Add"
            android:layout_width="match_parent"
            android:layout_height="wrap_content"
            android:id="@+id/buttonAdd" />

        <ListView
            android:layout_width="wrap_content"
            android:layout_height="wrap_content"
            android:id="@+id/list" />

    </LinearLayout>
</RelativeLayout>

icerik.xml:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    android:orientation="vertical" android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent">

    <TextView
        android:text="TextView"
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:id="@+id/textView"
        android:textColor="@android:color/black"
        android:textSize="16sp" />
</LinearLayout>

 

 

 

İçinden sana lazım olan java kısmını alabilirsin =) işini gördüyse doğru cevap olarak işaretlemeyi unutma. İyi çalışmalar.

Android Stüdyo mu Unity mi?

picture-87288-1481814981.jpg
25 Şubat 2017 tarihinde cevaplandı

Android Studio - Eclipse - NetBeans vs. :

Android Studio ile full kodlama üzerinde çalışabilirsin. Bilinen en iyi kütüphane AndEngine dir. Ayrıca AndEnginePhysicsBox2DExtension da fizik kurallarını uygulayabildiğin kütüphanedir. Bunun hakkında çok verimli bir kitap var. Şeref AKYÜZ tarafından kaleme alınmış (Kesinlikle tavsiye ederim). 2d oyunlar yapabilirsin kısacası.

Unity - Cry Engine vs. :

Bu editörlerde 2d ve 3d oyunlar programlayabilirsin. Programladığın yazılımları Android, IOS ve Desktop PC ler için çok kolay bir şekilde Export layabilirsin. Grafiksel ve diğer her türlü işte aşırı gelişmiş platformlardır ve normal programlamada günlerini alacak çoğu işi bunlarda 1 dakkada yapmam mümlün olabilir (Tamamen oyun için tasarlandığı için). Örnek: 10-15 dakikada 3d bir harita tasarlayıp üzerine ağaçlar dikip zemini otlarla kaplayabilir. Hatta hazır karakterlerden bir karakter koyup haritada zıplatıp hoplatabilirsin =)

Ücretli ve deneme sürümleri mevcuttur. İş yapabilmen için lisans alman gerekir. Bildiğim kadarıyla kazançlarından belli bir miktar alıyorlar (Bu durumdan pek emin değilim.)

İyi çalışmalar dilerim.