Efe Gürkan YALAMAN
Efe Gürkan YALAMAN
İzmir
19/12/2013 tarihinden beri üye
30 GY Puanı
67K GY Sırası

Kişisel Sayfaları

İlgi Alanları

1 Rozet
0 Sertifika
0 Soru Sordu
1 Cevap Verdi
0 Blog Yazısı
0 Etiket Takibi

Hakkında

İş Tecrubesi

Kullanıcıya ait İş tecrübesi bilgisi bulunmamaktadır.

Eğitim Geçmişi

Ege Üniversitesi
| Aralık 2020 - Aralık 2020

Sertifikalar & Başarılar

GY Sertifikaları (0)
Kullanıcının GY sertifikası bulunmamaktadır.
Diğer Sertifikaları (0)
Kullanıcıya ait sertifika bulunmamaktadır.
Test Sonuçları (0)

Kullanıcıya ait test sonucu bulunmamaktadır.

Dil Becerileri

Son Forum Aktiviteleri

1
Tümünü Gör

Kullanıcıya ait forum aktivitesi bulunmamaktadır.

14 YAŞINDAYIM VE OYUN GELİŞTİRMEK İSTİYORUM VE HİÇBİR BİLGİM YOK NASIL YARDIMCI OLABILIRSINİZ

19 Aralık 2013 tarihinde cevaplandı

Merhaba,

Oyun geliştirmek için temel olarak 2 seçeneğiniz var. 1- hazır bir oyun motoru kullanmak ve, 2- temel birtakım kütüphaneleri kullanarak kendi oyun motorunuzu yazmak.

Hiçbir programlama bilginiz yoksa öncelikle bunun üzerine gitmelisiniz. Oyun motoru kullanacak bile olsanız bir şekilde programlamaya ihtiyaç duyacaksınız.

Eğer gerçekten ilginiz varsa ve bu konuda ilerlemek istiyorsanız böyle bir işe girişin. İlk denemenizde bir oyun yazamayacaksınız ama bir çok şey öğreneceksiniz. Hazır oyun motorları bir çok konuda kolaylık sağlıyor bu konuda.

Temel olarak hazır da olsa, kendiniz de yazsanız 2 boyutlu bir oyun şu şekilde çalışır.

1- Program açılır, temel ilklendirme işlemleri yapılır(oyunda grafiklerin çizileceği pencere, pencerenin içinde çizim yapılacak alan, ses kütüphaneleri, grafik kütüphaneleri programa yüklenir.)

2- Oyunda gördüğünüz yaratıklar, ana karakter, arkaplan resmi, ateş ettiğinizde çıkan ateş, vs gibi grafik öğeleri disk(sabit disk, sd card ya da telefon hafızası) üzerinden programa yüklenir. Herhangi bir oyunun yükleme dosyalarına bakarsanız orada da büyük ihtimalle bu resim dosyalarını görebilirsiniz. Ve evet genelde sıradan birer png dosyası ile karşılaşacaksınız.

3- Ana oyun döngüsü

Genel olarak şu şekilde bir döngü vardır. Oyuna ve oynanışa göre değişiklik gösterebilir.

BAŞLA:

-kullanıcıdan girdi al(mobil için örnek olarak tıklanan yerin koordinatları olabilir).

-Kullanıcı girdisi çıkış girdisi mi? öyleyse çık, değilse devam et.

-kullanıcı girdisi beklenen tıklama mı, sağ-sol tuşları mı? (tıklama ise ateş et, sağ-sol tuşu ise karakteri 1 birim sağa ya da sola götür gibi,)

-Son durumu ekrana bas(Arkaplanı bas, üzerine karakteri yeni konumunda bas gibi..)

BAŞA DÖN:

4-Ana döngü bitince oyunu açarken oluşturduğun tüm resimleri programdan sil, skor kaydet, ayarları kaydet

5-Programı kapat.

Eğer hazır oyun motoru kullanırsanız siz sadece oyunda sağa sola tıklandığında ne olduğu, karakterin şekli, animasyonu gibi şeylerle uğraşırsınız. Kendiniz oyun motoru yazarsanız o zaman bu yukarıdakileri tüm detaylarıyla yazmanız gerekir.

Ne kadar uzun süreceği size bağlı. Şartlara göre çok uzun ya da çok kısa sürebilir. Düşündüğünüz kadar zevkli olmayabilir. :D

Bir şekilde yardımcı olabilmişimdir diye umuyorum.

Kolaylıklar.