Mobil Programlama

App Inventor

Kaç Kurtul

Lisans: Creative Commons 26.11.2020 tarihinde güncellendi
Bakabileceğiniz Etiketler: Eğitmen: Taner Utku

1. Kısım

Uygulamamızı tasarlamadan önce, uygulamamızın bittikten sonra nasıl bir uygulama olacağını görelim.

2. Kısım - Uğurböceğini hareket ettirmek

Bu bölümde, arayüzümüze uğurböceğinin hareket etmesini sağlayacak olan bileşenleri ekledikten sonra bloklar kısmından bu bileşenlere davranışlar ekleyeceğiz. Uğurböceğinin hareketini telefonun eğilimiyle kontrol edeceğimiz için OrientationSensor bileşeninden ve prosedürlerden bahsedeceğiz.

3. Kısım - Enerji seviyesi göstermek

Bu bölümde, oyunumuza enerji seviyesi ekleyeceğiz ve ekranda bu enerji seviyesini göstereceğiz.

4. Kısım - Enerji seviyesi güncellemek

Bu bölümde, oyunun bitiş seneryolarından bahsedeceğiz ve enerji seviyesini zaman geçtikçe azaltacağız. Enerji seviyemiz sıfırlandığında, oyunu bitirmiş olacağız.

5. Kısım - Yem eklemek

Bu bölümde, oyunumuza yem ekleyeceğiz ve bloklar kısmından eklediğimiz yeme davranışlar ekleyeceğiz. Uğurböceği, yemi yediği zaman enerji seviyemizi arttıracağız ve ekranda kırmızı çizgi ile enerji seviyemizi güncelleyeceğiz.

6. Kısım - Kurbağa eklemek ve oyunu bitirmek

Bu bölümde, oyunumuza kurbağa ve bloklar kısmından eklediğimiz kurbağaya davranışlar ekleyeceğiz. Kurbağa uğurböceğini yakaladığı zaman oyunu bitireceğiz.

Uygulamanın APK'sını indirmek için QR kod okutabilir ya da aşağıdaki düğmeleri kullanabilirsiniz.

qr code

APK Dosyasını İndir

App Inventor Dosyasını İndir