Turkcell | Geleceği Yazanlar

Soru & Cevap

En avantajlı reklam ağı ?

07.12.2013 - 10:27

Merhaba arkadaşlar,

Bir Android uygulama geliştiricisi olarak, reklam için internet izninden başka bir izin istemek istemiyorum  (araştırdım gerçi önceki soruları, güzel cevaplanmış ama tekrar sorayım). Hal böyle olunca kullanabileceğim reklam ağları baya bir azalıyor galiba. AdMob'un da kazancı çok düşük gözüküyor. Alternatif güvenebileceğimiz hangi ağ var ? Bu meditation sistemini tam anlamadım ama sanırım admob içerisinden diğer ağların reklamlarını kullanabiliyoruz (önce orada hesap açmamız gerek tabii).

Son sorum da, gösterilmesini istediğimiz reklam kategorisini biz seçebiliyor muyuz? AdMob'un içini kurcaladığımda engeller diye bir bölüm görmüştüm de o genel engel mi ? Uygulama türüne göre ben farklı engeller koymak istiyorum çünkü.

 

Teşekkürler.

7778 Görüntülenme

3 Cevap

volkan
13.12.2013 - 19:42

Önceleri starapp bu konuda iyi idi.Ama onun tek dezavantajı virüs proğramları tarafından algılanmasıydı reklam virüsü veriyordu.Ama şu dönemlerde google amcanın admob u tavsiyemdir.

Sitede yorum yapabilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Erhan Bayraktar
09.12.2013 - 13:52

Benimde merak ettigim bir konu bu.

Reklam aglarinin istedigi izinler, hangi gelir turlerini kapsadigi (indirme basi, gosterim basi, tiklama basi gibi), hangi reklam tiplerini destekledikleri (banner, video overlay, tam sayfa alert tarzinda reklamlar gibi) bilgilerinin kiyaslanmis haline ihtiyacim var.

 

Hepsini ayri ayri arastirmaya kalkinca biraz dgiliyor insan.

Bu ihtiyaca benzer bi kaynak bilen varsa yonlendirmelerini rica ediyorum.

 

Tesekkurler...

Sitede yorum yapabilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Can Çiloğlu
07.12.2013 - 13:23

Merhaba Batuhan,

Uygulamalarında kullanabileceğin birçok firmanın reklam SDK'sı var ve bunların zaten çoğunluğu sadece Internet erişim izni ister. AirPush gibi bazı firmaların SDK'ları reklam gösterim biçimlerinden dolayı çok daha fazla izin isteyebiliyor tabii. Ama uygulama kullanıcıları açısından da, uygulaman içinde Internet erişim izni dışında bir izin olmamasını istemen çok doğru bir karar bence.

AdMob'un kazancı düşük meselesine gelince, AdMob reklam getirisi düşük bir çözüm değil fakat uygulamandaki reklam getirisi birçok etkene bağlı. Bunlar arasında, uygulamanın tasarımı, reklam alanını yerleştirdiğin bölge, uygulamanın işleyişi, yılın hangi döneminde olduğun, seçtiğin reklam seçenekleri ve buna benzer daha birçok parametreyi sayabiliriz.

Mediation AdMob'un uygulama geliştiricilere sağladığı, dediğin gibi AdMob dışındaki diğer reklam ağlarını da kullanabildiğin güzel bir özellik. Bu özellik sayesinde AdMob gibi reklam ağlarının anlaştığı reklam verenler ve reklam sağlayıcılar dışında başka reklam ağlarından gelecek reklamları da, çeşitli parametrelere göre (uygulama trafiğinin geldiği ülke, eCPM oranları vs. gibi) seçip kullanabilirsin.

Son sorunla ilgili olarak da evet, gösterilmesini istediğin reklam kategorilerini tabii ki seçebilirsin. AdMob'ta istediğin zaman, istediğin uygulamadaki reklam kategorilerini kısıtlayabilirsin. Bunu "Reklamlara izin ver ve engelle" kısmından, "Genel Kategoriler" ve "Hassas Kategoriler" bölümden yapabilirsin. Böylece mesela çocuklara yönelik geliştirilen bir uygulamada cinsellik, din, siyaset gibi kategorileri kısıtlayarak bu tür reklamların gösterilmesini engelleyebilirsin veya bir emlak uygulamasında, sadece emlak ile ilgili reklamlar alınmasını sağlayabilirsin.

Sitede yorum yapabilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.