Soru & Cevap

Storyboard Custom Sayfa Geçişi ...

13.02.2014 - 10:07

Merhaba,

2 Adet TextField'ım var ve bunlar boş olmadığı sürece button'a basılmasını istemiyorum bunu enabled metodu ile gerçekleştiriyordum fakat Storyboard üzerinde Button'uma bastığımda yeni sayfaya yönlendirilmesini sağlıyorum bunu push metodu ile yaptığımda TextField'larım boş ise button'um zaten aktif olmuyor fakat bir kez doldurup sildikten sonra aktif olduğundan dolayı button'uma boş iken basılırsa yeni sayfama yönlendiriyor bu nedenle Custom sayfa geçişi yaparak bu sorunun çözümünü bulabilir miyim? Storyboard üzerinden Custom sayfa geçişi yapısını bilen biri varsa bu konuda bilgilendirebilir mi?

İyi çalışmalar...

7 Görüntülenme

5 Cevap

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.

picture-3650-1421928561.jpg
anilsozeri
14.02.2014 - 01:47

Teşekkürler, iyi çalışmalar..

Serkan Özcan
14.02.2014 - 02:00
Rica ederim
Profile picture for user serkanozcan
serkanozcan
14.02.2014 - 11:03

- (IBAction)btn8x8Clicked:(id)sender {
    _gameIndex = 0;
    [self performSegueWithIdentifier:@"newGame" sender:self];
}

- (IBAction)btn10x10Clicked:(id)sender {
    _gameIndex = 1;
    [self performSegueWithIdentifier:@"newGame" sender:self];
}

- (IBAction)btn12x12Clicked:(id)sender {
    _gameIndex = 2;
    [self performSegueWithIdentifier:@"newGame" sender:self];
}

 

- (void)prepareForSegue:(UIStoryboardSegue *)segue sender:(id)sender {
    
    if ([[segue identifier] isEqualToString:@"newGame"]) {
        _gameViewController = [segue destinationViewController];
        _gameViewController.gameIndex = _gameIndex;
        _gameViewController.localPlayer = _localPlayer;
        _gameViewController.lastChallenge = _lastChallenge;
        _gameViewController.delegate = self;
    }
}

Profile picture for user serkanozcan
serkanozcan
14.02.2014 - 11:03

- (IBAction)btn8x8Clicked:(id)sender {
    _gameIndex = 0;
    [self performSegueWithIdentifier:@"newGame" sender:self];
}

- (IBAction)btn10x10Clicked:(id)sender {
    _gameIndex = 1;
    [self performSegueWithIdentifier:@"newGame" sender:self];
}

- (IBAction)btn12x12Clicked:(id)sender {
    _gameIndex = 2;
    [self performSegueWithIdentifier:@"newGame" sender:self];
}

 

- (void)prepareForSegue:(UIStoryboardSegue *)segue sender:(id)sender {
    
    if ([[segue identifier] isEqualToString:@"newGame"]) {
        _gameViewController = [segue destinationViewController];
        _gameViewController.gameIndex = _gameIndex;
        _gameViewController.localPlayer = _localPlayer;
        _gameViewController.lastChallenge = _lastChallenge;
        _gameViewController.delegate = self;
    }
}

picture-3650-1421928561.jpg
anilsozeri
13.02.2014 - 11:50

Benim sıkıntım bu kontrolü sağlamakta değil zaten yukarıda belirttiğimi tam olarak anlayamadınız ya da ben anlatamadım sanırım, kontrolü gerçekleştirebiliyorum fakat ben .xib üzerinden değil .storyboard üzerinden calışıyorum sadece butonu sürükleyip bir sonraki controller'ıma bağladığım zaman segue seçimi yapıyorum orada 3 adet seçenek var bildiğimiz üzere modal, push ve custom ben butonum enable durumu NO olarak başlasın istemiyorum custom bir yapı yazıp onun üzerinden bunu kontrol etmek istiyorum yoksa şu an zaten o yapı hazır durumda, umarım anlatabilmişimdir. Segue custom yapısını anlamaya çalışıyorum yani bu konuda bilginiz varsa yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler..

Profile picture for user coskungun
coskungun
13.02.2014 - 11:33

Merhaba Anıl,

Yapman gereken aslında çok basit bu senin algoritmana kalmış bir olay iki tane örnek vereyim istersen;

UIViewController2  isminde bir sayfamız,

UIButton1 isminde butonumuz ve 

  *veri1 isminde UItextfield değişkenimiz olsun 

if (veri1.text.lenght>0)

{

UIViewController2 *sayfa2 = [[UIViewController2 alloc]init];

[self.navigationController pushViewController:sayfa2 animated:YES];

}

 

yada 

 

if (veri1.text.lenght==0)

{

UIButton1.userInteractionEnabled=NO; //butonun press özelliğini pasif hale getiriyoruz.

}

şeklinde kontrolü sağlayabilirsin.