Turkcell | Geleceği Yazanlar

Soru & Cevap

Unity

29.01.2020 - 00:04

Unity sadece bir tane oncollisionenter ve ontriggerenter kullanabiliyorum void ismini farklı yaptığım  zaman da çalışmıyor 

________________________________________________________________________________

private void OnTriggerEnter(Collider other)
    {
        if (other.gameObject.tag == "kazan")
        {     
            carptin.text = "2.BÖLÜM";         
        }
    }

üstteki kod çalışıyor ama adını böyle yapsam çalışmıyor:

_________________________________________________________

private void degmek(Collider other)
    {
        if (other.gameObject.tag == "kazan")
        {     
            carptin.text = "2.BÖLÜM";         
        }
    }

bu üstteki gibi yapınca çalışmıyor aynı sorun collisionda da var sadece ikisindende 1 tane kullanabiliyorum

___________________________________________________________________________________

farklı bir void oluşturduğumda

private void degmek_(collision degen)

{

if(degen.gameobject.tag=="final")

{

 

}

}

üstteki gibi farklı yapsamda sadece 1 tane çalışıyor

______________________________________________________

538 Görüntülenme

2 Cevap

Emre Arslan
04.02.2020 - 09:29

eyvallah abi çok teşekkür ederim :)

Sitede yorum yapabilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Cengiz Barkın Öztürk
30.01.2020 - 08:55

Merhaba,

OnCollisionEnter ve OnTriggerEnter metotları ilgili koşullar sağlanınca Unity tarafından tetiklenmektedir. Metodun adını değiştirdiğiniz taktirde Unity sizin metodunuzu tetikleyemez. Sizin kendi yazdığınız metodun ilgili durumda çağırılmasını istioyrsanız, metodu OnTriggerEnter ya da OnCollisionEnter metotları içerisinden çağırabilirsiniz.

void OnTriggerEnter(Collider other)
{
    if(other//ilgili kontrol) 
    {
        MetotAdi();
    }
}

void MetotAdi() 
{
	carptin.text = “2.BOLUM”
}

 

Sitede yorum yapabilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.