Gökhan KARAGÖZ
Gökhan KARAGÖZ
Kocaeli
16/08/2014 tarihinden beri üye
335 GY Puanı
23K GY Sırası
1 Rozet
5 Sertifika
0 Soru Sordu
5 Cevap Verdi
0 Blog Yazısı
0 Etiket Takibi

Hakkında

Kendisi, hayatını mobile uygulama ve oyun geliştirme üzerine kurgulamış, planları ve projeleri olan bilgisayar mühendisi.

Kendisi, hayatını mobile uygulama ve oyun geliştirme üzerine kurgulamış, planları ve projeleri olan bilgisayar mühendisi.

İş Tecrubesi

Kullanıcıya ait İş tecrübesi bilgisi bulunmamaktadır.

Eğitim Geçmişi

Sakarya Üniversitesi
| Aralık 2020 - Aralık 2020

Sertifikalar & Başarılar

GY Sertifikaları (5)
Arduino 101 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Temmuz 2016
Web Programlama 201 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Ocak 2016
Web Programlama 101 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Ocak 2016
Android 201 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Nisan 2015
Android 101 Sertifikası
Veriliş Tarihi: Nisan 2015
Diğer Sertifikaları (0)
Kullanıcıya ait sertifika bulunmamaktadır.
Test Sonuçları (0)

Kullanıcıya ait test sonucu bulunmamaktadır.

Dil Becerileri

Son Forum Aktiviteleri

5
Tümünü Gör

Kullanıcıya ait forum aktivitesi bulunmamaktadır.

apk acılırken ilk kurulumda splash ekranı

picture-26530-1417904094.jpg
16 Nisan 2015 tarihinde cevaplandı

Merhaba Ali Bey,

Splash ekranının kontrollerine eğer paketinizin açıldığına dair bir ibare yerleştirirseniz ve tabii boolean değer kontrolü ile de yalnızca uygulama ilk açıldığında true değişkenini çalıştırarak 1 kez splash ekranınızın karşınıza gelmesini sağlayabilirsiniz. Ardından ilk çalışma gerçekleştirildikten sonra bu boolean değerini 0 'a çevirip bir daha splash ekranın gelmemesini sağlayabilirsiniz. 

Özetle yapmanız gereken, paketinizin yükleme işleminin gerçekleştirildiği an bir boolean değişken ile splash ekranında bunu kontrol etmeniz..

Umarım izah edebilmişimdir. İyi çalışmalar dilerim

Multiple Sceen Olayı

picture-26530-1417904094.jpg
15 Nisan 2015 tarihinde cevaplandı

Merhaba Halil,

Eğer İngilizceniz yeterli düzeydeyse şu linkleri muhakkak incelemenizi öneriyorum. Eğer çeviri de problem yaşarsanız, cevabımı yanıtlayın yardımcı olmaya çalışayım.

Kaynak 1
Kaynak 2
Kaynak 3
Kaynak 4
Kaynak 5

İyi çalışmalar dilerim.
 

android veritabanı uyguı

picture-26530-1417904094.jpg
15 Nisan 2015 tarihinde cevaplandı

Buyrun, burada bolca örnek bulabilirsiniz.

http://lmgtfy.com/?q=Android+databases+app+examples

İyi çalışmalar dilerim.

Mobil uygulamalar yazabilmek için tavsiyeler

picture-26530-1417904094.jpg
15 Nisan 2015 tarihinde cevaplandı

Merhaba Kazım,

Açıkçası bu dil konusunda önce şunu sonra şunu bunu seç öğren şeklinde düşünmüyorum. Ben 1. sınıf bilgisayar mühendisliği üniversite öğrencisiyim. Daha önce veya şimdiye kadar hiçbir şekilde herhangi bir dilde eğitim görmedim, almadım. Yalnızca internetteki kaynaklar yardımıyla kendimi geliştirdim ve çok şükür bazı şeyleri atlattığımı en azından programlama mantığını oturtmuş olduğumu düşünüyorum. Ki en azından şu anda bir yazılım firmasında Android departmanında etkin rol alıyorum.

Kendi gelişimlerimi paylaşmak istiyorum, 
Ben ilk başlarda programlama dillerinden oldukça uzaktım ancak algoritma geliştirme, algoritma kurma ve işleyiş mantıkları üzerine yoğunlaştım. Bunun Androidde bana ultra bir şey kattığını söyleyemem.
Mobil teknolojilerine gireceğime karar verdiğim gün, ki ilk etapta yalnızca Android developer olmak , o teknolojinin bana "Şu dili öğrende gel!" demesiyle birlikte oturup Java çalışmaya başladım. Hiçbir şeyden korkmadan. Çünkü programlama mantığı tüm dillerin temelini oluşturuyor.

Programlama mantığında teknik bilgi olarak neler var? If, else, switch case karar yapıları;  while, for, foreach döngü yapıları, bunun yanı sıra nesne yöntemleri kalıtım, sınıf yapıları. Bu tüüüm programlama dillerinde mevcuttur. Bunları herhangi bir dilde öğrendiğin zaman, tüm programlama dillerinde başlangıç düzeyi bitirip orta düzeye geçecek kadar bilgin vardır demektir.

Diller arasındaki bariz fark, syntax (yazım kuralları, imla gereçleri) tır.. 
Bu doğrultuda, en kısa sürede hedefine ulaşmak istiyorsan sana tavsiyem, öncelikle programlama temellerini herhangi bir dilde oturtman, ardından hedefin doğrultusundaki öğrenmen gereken dile bir an önce girişmen olacaktır.

Umarım yardımcı olabilmişimdir, iyi çalışmalar dilerim.

apk acılırken ilk kurulumda splash ekranı

picture-26530-1417904094.jpg
15 Nisan 2015 tarihinde cevaplandı

Merhaba Ali,

Splash, karşılama ekranı, olarak bilinen activity'nin nasıl oluşturacağını anlatmaya çalışayım sana.

İlk olarak yeni bir xml dosyası oluşturuyoruz. Adına splashscreen.xml diyelim. Bu xml dosyası bizim Splash ekranımızın tasarımını oluşturacaktır. Örnek olarak şöyle bir şey oluşturdum.

[code]<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    android:layout_width="fill_parent"
    android:layout_height="fill_parent"
    android:layout_gravity="center_horizontal"
    android:gravity="center_vertical"
    android:orientation="vertical" >

    <ImageView
        android:id="@+id/splashscreen"
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:layout_gravity="center"
        android:src="@drawable/ic_launcher" />

    <TextView
        android:layout_width="fill_parent"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:gravity="center_horizontal"
        android:text="Merhaba ben, splash , karşılama ekranıyım" />

</LinearLayout>[/code]

Görünümü de şuna benzeyecektir:
Görsel kaldırıldı.

 

Ardından xml dosyamızı, tasarımımızı bir Java dosyasıyla entegre etmeliyiz. Entegre işlemini gerçekleştireceğimiz Java dosyası, aynı zamanda bizim Splash ekranımızın ayarlarını da içerisinde barındıracaktır.

Bunun için ben src (source) klasörüm altnda Splash.java dosyası oluşturuyorum.

[code]import android.app.Activity;
import android.content.Intent;
import android.os.Bundle;
import android.os.Handler;

public class Splash extends Activity {
    
    /*
    ** Yazar: Gökhan KARAGÖZ 
       Turkcell Kullanıcı adı: gokhnkaragz
    **
    */
       
       
    /** Milisaniye cinsinden bekleme süresi **/
    private final int SPLASH_DISPLAY_LENGTH = 1000;

    /** Activity çağırıldığında yapılan ilk işlemler aşağıda yer alır. */
    @Override
    public void onCreate(Bundle icicle) {
        super.onCreate(icicle);
        setContentView(R.layout.splashscreen);

        /* Bu activity çalıştırıldığında ipleri ele alan 
         * bir Splash yani karşılama ekranımızı çağırırız. */
        new Handler().postDelayed(new Runnable(){
            @Override
            public void run() {
                /* Karşılama ekranımızı işi bitene kadar çağırırız, ardından MainActivity'mize geçiş yaparız. */
                Intent mainIntent = new Intent(Splash.this,MainActivity.class);
                Splash.this.startActivity(mainIntent);
                Splash.this.finish();
            }
        }, SPLASH_DISPLAY_LENGTH);
    }
}[/code]


Kodlar arasında bulunan private final int SPLASH_DISPLAY_LENGTH = 1000; tanımı bize milisaniye cinsinden Splash dosyamıza ait layoutumuzun ne kadar aktif olacağını ayarlamamıza olanak sağlıyor.

Tüm bu işlemlerden sonra yeni oluşturduğumuz Splash activity'i uygulamamızın kalbi olarak nitelendirdiğimiz Android Manifest dosyasında tanımını gerçekleştirmemiz gerekiyor.

[code]<activity
            android:name=".Splash"
            android:label="@string/app_name" >
            <intent-filter>
                <action android:name="android.intent.action.MAIN" />

                <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />
            </intent-filter>
        </activity>[/code]

        
        
Böyle bir tanım bizim işimizi görecektir. Fark ettiğin üzere activity'nin intent action'ununu MAIN olarak değiştirdim. Bunun sebebi, uygulamamız ilk açıldığında Splash javasının çalıştırılmasını istediğimiz için. Ve yine aynı şekilde intent kategorisini LAUNCHER olarak ayarladım. Bu ise, uygulamamızı cihazımıza yüklediğimizde bize oluşturulacak olan ikonun Splash ekranı ile başlatılmasını sağlıyor.
Tüm bu değişiklikler ile birlikte eski intent actionum olan MainActivity'min ayarlarını MAIN değil, HOME olarak, intent kategorisini ise DEFAULT olarak değiştiriyorum ki uygulamamız cihazımıza yüklendiğinde bize 2 tane launcher ikonu oluşturmasını istemeyiz.

Netice itibariyle manifest dosyam şu şekle bürünüyor:

[code]<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    package="com.example.splashscreen"
    android:versionCode="1"
    android:versionName="1.0" >

    <uses-sdk
        android:minSdkVersion="8"
        android:targetSdkVersion="21" />

    <application
        android:allowBackup="true"
        android:icon="@drawable/ic_launcher"
        android:label="@string/app_name"
        android:theme="@style/AppTheme" >
        <activity
            android:name=".MainActivity"
            android:label="@string/app_name" >
            <intent-filter>
                <action android:name="android.intent.action.HOME" />

                <category android:name="android.intent.category.DEFAULT" />
            </intent-filter>
        </activity>
        
        <activity
            android:name=".Splash"
            android:label="@string/app_name" >
            <intent-filter>
                <action android:name="android.intent.action.MAIN" />

                <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />
            </intent-filter>
        </activity>
    </application>

</manifest>[/code]

Umarım yardımcı olabilmişimdir. Kaynak kodunu da buraya (tıkla bana) bırakayım, belki kullanmak istersin. 
İyi çalışmalar dilerim...