Hakkında
Kendisi, hayatını mobile uygulama ve oyun geliştirme üzerine kurgulamış, planları ve projeleri olan bilgisayar mühendisi.
Kendisi, hayatını mobile uygulama ve oyun geliştirme üzerine kurgulamış, planları ve projeleri olan bilgisayar mühendisi.
İş Tecrubesi
Eğitim Geçmişi
Sertifikalar & Başarılar
Kullanıcıya ait test sonucu bulunmamaktadır.
Dil Becerileri
Son Forum Aktiviteleri
5Kullanıcıya ait forum aktivitesi bulunmamaktadır.
apk acılırken ilk kurulumda splash ekranı
Merhaba Ali Bey,
Splash ekranının kontrollerine eğer paketinizin açıldığına dair bir ibare yerleştirirseniz ve tabii boolean değer kontrolü ile de yalnızca uygulama ilk açıldığında true değişkenini çalıştırarak 1 kez splash ekranınızın karşınıza gelmesini sağlayabilirsiniz. Ardından ilk çalışma gerçekleştirildikten sonra bu boolean değerini 0 'a çevirip bir daha splash ekranın gelmemesini sağlayabilirsiniz.
Özetle yapmanız gereken, paketinizin yükleme işleminin gerçekleştirildiği an bir boolean değişken ile splash ekranında bunu kontrol etmeniz..
Umarım izah edebilmişimdir. İyi çalışmalar dilerim
Multiple Sceen Olayı
android veritabanı uyguı
Buyrun, burada bolca örnek bulabilirsiniz.
http://lmgtfy.com/?q=Android+databases+app+examples
İyi çalışmalar dilerim.
Mobil uygulamalar yazabilmek için tavsiyeler
Merhaba Kazım,
Açıkçası bu dil konusunda önce şunu sonra şunu bunu seç öğren şeklinde düşünmüyorum. Ben 1. sınıf bilgisayar mühendisliği üniversite öğrencisiyim. Daha önce veya şimdiye kadar hiçbir şekilde herhangi bir dilde eğitim görmedim, almadım. Yalnızca internetteki kaynaklar yardımıyla kendimi geliştirdim ve çok şükür bazı şeyleri atlattığımı en azından programlama mantığını oturtmuş olduğumu düşünüyorum. Ki en azından şu anda bir yazılım firmasında Android departmanında etkin rol alıyorum.
Kendi gelişimlerimi paylaşmak istiyorum,
Ben ilk başlarda programlama dillerinden oldukça uzaktım ancak algoritma geliştirme, algoritma kurma ve işleyiş mantıkları üzerine yoğunlaştım. Bunun Androidde bana ultra bir şey kattığını söyleyemem.
Mobil teknolojilerine gireceğime karar verdiğim gün, ki ilk etapta yalnızca Android developer olmak , o teknolojinin bana "Şu dili öğrende gel!" demesiyle birlikte oturup Java çalışmaya başladım. Hiçbir şeyden korkmadan. Çünkü programlama mantığı tüm dillerin temelini oluşturuyor.
Programlama mantığında teknik bilgi olarak neler var? If, else, switch case karar yapıları; while, for, foreach döngü yapıları, bunun yanı sıra nesne yöntemleri kalıtım, sınıf yapıları. Bu tüüüm programlama dillerinde mevcuttur. Bunları herhangi bir dilde öğrendiğin zaman, tüm programlama dillerinde başlangıç düzeyi bitirip orta düzeye geçecek kadar bilgin vardır demektir.
Diller arasındaki bariz fark, syntax (yazım kuralları, imla gereçleri) tır..
Bu doğrultuda, en kısa sürede hedefine ulaşmak istiyorsan sana tavsiyem, öncelikle programlama temellerini herhangi bir dilde oturtman, ardından hedefin doğrultusundaki öğrenmen gereken dile bir an önce girişmen olacaktır.
Umarım yardımcı olabilmişimdir, iyi çalışmalar dilerim.
apk acılırken ilk kurulumda splash ekranı
Merhaba Ali,
Splash, karşılama ekranı, olarak bilinen activity'nin nasıl oluşturacağını anlatmaya çalışayım sana.
İlk olarak yeni bir xml dosyası oluşturuyoruz. Adına splashscreen.xml diyelim. Bu xml dosyası bizim Splash ekranımızın tasarımını oluşturacaktır. Örnek olarak şöyle bir şey oluşturdum.
[code]<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
android:layout_width="fill_parent"
android:layout_height="fill_parent"
android:layout_gravity="center_horizontal"
android:gravity="center_vertical"
android:orientation="vertical" >
<ImageView
android:id="@+id/splashscreen"
android:layout_width="wrap_content"
android:layout_height="wrap_content"
android:layout_gravity="center"
android:src="@drawable/ic_launcher" />
<TextView
android:layout_width="fill_parent"
android:layout_height="wrap_content"
android:gravity="center_horizontal"
android:text="Merhaba ben, splash , karşılama ekranıyım" />
</LinearLayout>[/code]
Görünümü de şuna benzeyecektir:
Ardından xml dosyamızı, tasarımımızı bir Java dosyasıyla entegre etmeliyiz. Entegre işlemini gerçekleştireceğimiz Java dosyası, aynı zamanda bizim Splash ekranımızın ayarlarını da içerisinde barındıracaktır.
Bunun için ben src (source) klasörüm altnda Splash.java dosyası oluşturuyorum.
[code]import android.app.Activity;
import android.content.Intent;
import android.os.Bundle;
import android.os.Handler;
public class Splash extends Activity {
/*
** Yazar: Gökhan KARAGÖZ
Turkcell Kullanıcı adı: gokhnkaragz
**
*/
/** Milisaniye cinsinden bekleme süresi **/
private final int SPLASH_DISPLAY_LENGTH = 1000;
/** Activity çağırıldığında yapılan ilk işlemler aşağıda yer alır. */
@Override
public void onCreate(Bundle icicle) {
super.onCreate(icicle);
setContentView(R.layout.splashscreen);
/* Bu activity çalıştırıldığında ipleri ele alan
* bir Splash yani karşılama ekranımızı çağırırız. */
new Handler().postDelayed(new Runnable(){
@Override
public void run() {
/* Karşılama ekranımızı işi bitene kadar çağırırız, ardından MainActivity'mize geçiş yaparız. */
Intent mainIntent = new Intent(Splash.this,MainActivity.class);
Splash.this.startActivity(mainIntent);
Splash.this.finish();
}
}, SPLASH_DISPLAY_LENGTH);
}
}[/code]
Kodlar arasında bulunan private final int SPLASH_DISPLAY_LENGTH = 1000; tanımı bize milisaniye cinsinden Splash dosyamıza ait layoutumuzun ne kadar aktif olacağını ayarlamamıza olanak sağlıyor.
Tüm bu işlemlerden sonra yeni oluşturduğumuz Splash activity'i uygulamamızın kalbi olarak nitelendirdiğimiz Android Manifest dosyasında tanımını gerçekleştirmemiz gerekiyor.
[code]<activity
android:name=".Splash"
android:label="@string/app_name" >
<intent-filter>
<action android:name="android.intent.action.MAIN" />
<category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />
</intent-filter>
</activity>[/code]
Böyle bir tanım bizim işimizi görecektir. Fark ettiğin üzere activity'nin intent action'ununu MAIN olarak değiştirdim. Bunun sebebi, uygulamamız ilk açıldığında Splash javasının çalıştırılmasını istediğimiz için. Ve yine aynı şekilde intent kategorisini LAUNCHER olarak ayarladım. Bu ise, uygulamamızı cihazımıza yüklediğimizde bize oluşturulacak olan ikonun Splash ekranı ile başlatılmasını sağlıyor.
Tüm bu değişiklikler ile birlikte eski intent actionum olan MainActivity'min ayarlarını MAIN değil, HOME olarak, intent kategorisini ise DEFAULT olarak değiştiriyorum ki uygulamamız cihazımıza yüklendiğinde bize 2 tane launcher ikonu oluşturmasını istemeyiz.
Netice itibariyle manifest dosyam şu şekle bürünüyor:
[code]<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
package="com.example.splashscreen"
android:versionCode="1"
android:versionName="1.0" >
<uses-sdk
android:minSdkVersion="8"
android:targetSdkVersion="21" />
<application
android:allowBackup="true"
android:icon="@drawable/ic_launcher"
android:label="@string/app_name"
android:theme="@style/AppTheme" >
<activity
android:name=".MainActivity"
android:label="@string/app_name" >
<intent-filter>
<action android:name="android.intent.action.HOME" />
<category android:name="android.intent.category.DEFAULT" />
</intent-filter>
</activity>
<activity
android:name=".Splash"
android:label="@string/app_name" >
<intent-filter>
<action android:name="android.intent.action.MAIN" />
<category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />
</intent-filter>
</activity>
</application>
</manifest>[/code]
Umarım yardımcı olabilmişimdir. Kaynak kodunu da buraya (tıkla bana) bırakayım, belki kullanmak istersin.
İyi çalışmalar dilerim...