Son Forum Aktiviteleri
32Oyun Tasarımı ve Oynanılabilirlik
Merhaba Arkadaşlar,
Öncelikle Wayout Ball(Çıkışyolu Topu) isminde bir oyun yazdım ve Google Play'e yükledim. Oyunu yazmaya başlarken fikir aslında güzel gibi geliyordu. Ama oyunu çıkartınca fikrin yeteri kadar etkili olmadığını ve bir çok zayıf noktasının olduğunu fark ettim. Tahmin edersiniz ki oyun tutulmadı önerdiğim arkadaşlarım bile 1-2 seviye geçip oyunu sildiler veya oynamayı bıraktılar. Yakın zamanda 2D bir oyun yazmayı düşünüyorum. Sizden rica ediceğim şey; daha kapsamlı bir çıkarım yapmamda yardımcı olmanız. Mobil'de oyun oynamayı seven bir tip değilim(PC'ciyim). Mobil'de oyun oynamayı seven arkadaşlarıma soruyorum. Orta seviye (Grafik ve Tasarım için) özelliklere sahip bir oyun fikri arıyorum. Kategori,Oynanabilirlik,Konsept olarak her türlü fikre açığım. Bu arada düşündüğüm bazı şeyler şunlar;
2D
Koşu Oyunu
Top-down tank shooter(multiplayer)
2.Dünya Savaşı temalı macera oyunu
not: Tek kişi olduğum için Clash of Clans gibi yüksek seviye grafik desteği gerektiren oyunları yapamam.libGDX kütüphanesinde yazdığım için çıktılarım küçük oluyor.Bu da bir artı olarak düşünülmeli. bkz: wayoutball 3.5 mb (admob'suz 1.5mb)
Google Play
Merhaba Arkadaşlar,
Google Play ve AppStore'da bulunan oyunların istatistikleri lazım. Mesela Google Play'de 1000 arcade 5000 beceri oyunu var vb gibi verilere ulaşabileceğim ücretsiz bildiğiniz bir web sitesi var mı?
Android HomeScreen Kısayolu
Merhaba Arkadaşlar,
Android'te HomeScreen'e yani ana ekran'a uygulama çalıştıktan sonra kısayolunu oluşturmak istiyorum.
libGDX ile oyun geliştirdiğim için android'in kütüphanelerine hakim değilim. Yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa memnun olurum.
İyi çalışmalar.
Unity hareket hatasi.
Merhabalar Can,
Öncelikle transform.position field'ı sana script'in ekli(attached) olduğu oyun objesinin (GameObject) posizyonunu döndürür. Sana lazım olan değer mouse pozisyonu. Input.mousePosition field'ı sana o frame'deki mouse'un pozisyonunu döndürecektir. Mouse pozisyonunu world pozisyonuna çevirmelisin ama mouse pozisyonunu objenin pozisyonuyla doğrudan karşılaştırmak yerine arasındaki farkı karşılaştırmak daha sağlık sonuç verir.
if(Camera.main.ScreenToWorldPoint(Input.mousePosition) == nokta1[sayi].position)
yerine
// Eğer oyun dünyası koordinat sisteminde mouse pozisyonu ile noktanın arasındaki fark 0.1f'ten küçükse
if( 0.1f > Vector3.Distance(Camera.main.ScreenToWorldPoint(Input.mousePosition), nokta1[sayi].position))
Bunun ötesinde önerim cartesian coordinate sistemlerine çalışman. O zaman her şey daha da netleşecektir iyi çalışmalar.
Play/Pause Butonuna Hızlıca Basıldığında Seç Çalmada Hata
if (!plays) {
soundPool.play(soundID, volume, volume, 1, seekBar.getProgress() * 12, 1f);
counter = counter++;
plays = !plays;
iv.setImageResource(R.mipmap.butondurdur);
}else if (plays) {
soundPool.stop(soundID);
plays = !plays;
iv.setImageResource(R.mipmap.butonbaslat);
}
Hocam bu kodu bi denermisin?
olmaz ise plays bool'unu return ile ayarla yine olmazsa bir timer ile 0.1 sn veya 0.2 sn tepkime süreleri ayarlar
ios programlama için bi sorum var ?
Hocam geç olucak ama k.bakma,
Java JVM'in çalıştırılabildiği her platformda derlenir-çalışır. Ios'ta malesef doğrudan çalışmıyor. Java byte codeları bitcode'a çevirmen gerekir. Onuda anca bir ekip yapabilir tek başına yapılacak iş değil. C# Xamarin veya Mono cross-platformdu en son C# mono veya xamarine bir bak.
Admob İle İli bir hata
Sadece hata kodunu değil scriptinide paylaş.