Mobil Programlama

iOS

İlk iPhone Uygulaması

Lisans: Creative Commons 20.08.2022 tarihinde güncellendi
Bakabileceğiniz Etiketler: Eğitmen: Geleceği Yazanlar Ekibi

Kendinize uygun olan seçeneği seçtikten sonra Next düğmesine basarak bir sonraki ekrana geçebilirsiniz.

Proje detay ekranı

Projenizi oluşturmadan önce projenizle ilgili birkaç ayrıntıyı burada belirtmeniz istenecektir. Bu seçenekleri açıklarsak;

  • Product Name : Oluşturulacak uygulamanın ismini buraya girmeniz gerekir.
  • Company Identifier : Şirketinizin kendine has tanımlayıcısını buraya yazmanız gerekir. AppStore’a gönderirken ya da cihaza yüklerken buraya yazılan değerin üretilen sertifikayla uyuşması gerektiğinden bu nokta önemlidir.
  • Class Prefix : Oluşturacağınız sınıflara verilecek ön isim. Zorunlu bir değer değildir.
  • Device Family : Uygulamanın hangi cihazlarla uyumlu olacağını buradan seçebilirsiniz. Uygulamanız iPhone ya da iPad olabileceği gibi Universal (evrensel) seçeneği ile her iki cihaza uyumlu hale gelebilir.
  • Use StoryBoard : Interface Builder içinde uygulamanızın bütün ekranlarını ve akışlarını belirleyebilirsiniz. Kullanımı isteğe bağlıdır.
  • Use Core Data : Eğer uygulamanızda bir veritabanı ihtiyacınız varsa Apple’ın Core Data teknolojisini tercih edebilirsiniz.
  • Use Automatic Reference Counting: iOS5 ile gelen ARC özelliğini bu seçenekle etkin duruma getirebilirsiniz. Bu seçeneği tıkladığınızda sürüm oluşturma işlemleri işletim sistemi tarafından gerçekleştirilir. iOS5 öncesi cihazlarda ARC özelliği olmadığından bu cihazları da destekleyecek bir program yazıyorsanız bu seçeneği seçmemenizi öneririz.
  • Include Unit Tests : Unit testleri oluşturacaksanız bu seçeneği kullanınız.

Bir sonraki ekranda sizden projenin bellekte nereye kaydedileceği sorulacaktır. Bu seçeneği de geçtikten sonra projeniz hazırdır.


Uygulamanızı Simülatör'de Denemek

Yazdığınız uygulamaları gerçek bir cihaz yerine hemen bilgisayarınızda simülatör vasıtasıyla deneyebilirsiniz. Gerçek cihaz ile simülatörün birbirinden çok az farkı vardır. Bu yüzden önerilen yöntem, gerçek cihaz üzerinde denemektir. Ancak yazdığınız uygulamayı ya da değişikliği hemen bilgisayarınızda en hızlı şekilde deneyebileceğiniz ortam olan simülatörün nasıl çalıştırılacağı ise aşağıda anlatılmıştır: