Şunu net olarak söyleyebilirim ki, eğer oyun yapmak istiyorsan ilk olarak oyun modlarından başlamalısın. Oyun yapımı gerçekten meşakkatli bir iş, bunu tek başına yaptığın takdirde belli bir sürenin ardından iş yükü altında eziliyorsun. Sonuç olarak da tüm hevesin kaçıyor. En kötüsü ise oyununu yaptıktan sonra oynattıracak kimse bulamamak. Eğer oyunu yapınca insanların direkt olarak oyununa geleceklerini düşünüyorsan yanılıyorsun. Bunun için ciddi bir pazarlama stratejisi kullanmalısın. Yani uzun lafın kısası, zor iş ama imkansız da değil.
Benim sana tavsiyem yukarıda da söylediğim gibi oyun modlarından başlaman yönünde. Bugün oyun dünyasının en popüler bir sürü oyunu zamanında mod olarak üretilmiş sonrasında kendi bağımsızlıklarını kazanmış yapımlardan oluşuyor. Örneğin Dota 2, zamanında World Of Warcraft oyunun bir moduydu. Çok tutunca kendisi ayrı bir oyun oldu. Şu anda ise moba sektöründeki en önemli isimlerden birisi. Bir başka örnek Dayz. O da bir oyun modundan geldi. Bu tarz bir şey yaptığında oyun yapımının dinamiklerini çok daha iyi bir şekilde öğrenebilirsin. En iyi tarafı ise hali hazırda oyunu oynayan bir sürü insan olduğu için o insanlara yaptığın modu gösterebilir ve onlardan geri dönüş alabilirsin. Bugün Steam Workshop'ta yayımlanan en kötü bir mod bile binlerce indirmeye ulaşabiliyor. Tabii bundan para kazanamazsın, ama amacında öğrenmekti değil mi ?
Kendine bir oyun seç. Örneğin bu Euro Truck Simülator 2 olsun. Sonra bu oyuna daha ne eklenebiliri düşün. Oyunun yapımcısının aklına gelmeyen veya gelse de telif hakları vs bir sürü şeyden dolayı yapamadığı bir şey bul. Mesela bu bir araba olabilir, yada gerçek şirket logoları olabilir. Burada önemli olan şey yaptığın ürüne insanların ilgi göstermesi. Sonrasında yaptığın ürünü oyunun mod sitelerine ekle. Örneğin "https://gamemodsbase.com/euro-truck-simulator-2/" veya "https://gamemodsbase.com/minecraft/mod/kategori/minecraft-modlari.36/" bu tarz siteler yaptığın ürünleri yayınlamak için can atarlar. Sende buradaki insan gücünden faydalanacaksın. Bir sitede modunun yayımlanması demek senin modunu binlerce insanın indireceği anlamına geliyor. Bu insanlardan alacağın geri dönüşler ile çok daha farklı işler yaparsın. En önemlisi ise bir şey başarmanın verdiği multluluk. Ufak ta olsa o işi başarabilmiş olmak seni tatmin edecektir.
Sonrasında ise yeni oyunlara geçersin her oyun için farklı şekillerde mod yapılır. Sen burada ne kadar çeşitli oyunun dosyalarını açar ve onları değiştirmeye çalışırsan o kadar fazla yöntem öğrenirsin. Zaten belirli bir sürenin ardından ciddi bir network bile oluşturmuş olacaksın. Bu sana ilerisi için çok yardımcı olacak. Bir nevi çıraklıktan ustalığa gibi düşünebilirsin, oyun yapımcılığının çıkarlığı ise oyun modlarından geçiyor.
Son olarak oldukça eski olmasına rağmen şu videoyu sana tavsiye ederim. Sektörün gerçeklerini çok güzel bir şekilde anlatıyor. Umarım hedeflerine ulaşabilirsin, iyi çalışmalar.