Turkcell | Geleceği Yazanlar

Soru & Cevap

13 Yaşındayım Oyun Yapmak İstiyorum

25.09.2020 - 22:53

13 yaşındayım ve oyun üretmek istiyorum. Yani şuan bilgisayarım yok ama en kısa süre alınacak sanırım. Yani oyun programlamaya hangi programdan ve dilden başlamalıyım? Günde ne kadar çalışmam gerek oyun yapmadan önce öğreneceğim dilleri hangi günler hangi saatlerde yapmam daha mantıklı olur ama oyun çok kolay bişey değil zorlayıcı, eğlendirici ve milleti reklamlarla sıkmayacak türden. Nasıl Yapabilirim?

206 Görüntülenme

4 Cevap

Süleyman Ibiş
07.11.2020 - 20:31

Sana tavisiyem Unity'den başla ve en kolay kodlama dili olan C#'ı öğren. C#'dan sonra C++, C, Java vb. kodlama dillerinide öğrenmelisin çünkü eğer ileride bir kodlamacı olacaksan buna hazırlıklı olman gerekiyor. 

 

Şöyle yapabilirsin 13 yaşındasın değil mi?

13 yaşında C# ile devam edersin, 14 yaşında C ve C++ dilini öğrenmeye çalışırsın ve bunlarla ilgili projeler hazırlarsın ve 15 ve üstü yaşlarda is diğer kodlama dillerini öğrenirsin mesela Java vb. gibi. 

 

Unity'de proje yapabilmek için şunları indirmen gerekiyor;

Unity: https://unity3d.com/get-unity/download bu linkten Unity'yi indirebilirsin linke tıkladığında açılan sekmede Unity Hub Download yazıyor oradan indirebilirsin.

Visual Studio 2019 Community: https://visualstudio.microsoft.com/tr/thank-you-downloading-visual-studio/?sku=Community&rel=16 bu linke tıkladığında Visual Studio 2019 zaten inecektir.

 

Senin için gerekli olan şeyler bunlar. İnşallah çıkacağın yolda başarılı olursun. İyi Çalışmalar :)

 

Ha bu arada unutmadan bunları indirmen için diskte 15-20 GB boş yer gerekiyor. Bunu da eklemek istedim. :)

 

 

Sitede yorum yapabilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Mustafa Aydın
31.10.2020 - 19:51

Şunu net olarak söyleyebilirim ki, eğer oyun yapmak istiyorsan ilk olarak oyun modlarından başlamalısın. Oyun yapımı gerçekten meşakkatli bir iş, bunu tek başına yaptığın takdirde belli bir sürenin ardından iş yükü altında eziliyorsun. Sonuç olarak da tüm hevesin kaçıyor. En kötüsü ise oyununu yaptıktan sonra oynattıracak kimse bulamamak. Eğer oyunu yapınca insanların direkt olarak oyununa geleceklerini düşünüyorsan yanılıyorsun. Bunun için ciddi bir pazarlama stratejisi kullanmalısın. Yani uzun lafın kısası, zor iş ama imkansız da değil.

Benim sana tavsiyem yukarıda da söylediğim gibi oyun modlarından başlaman yönünde. Bugün oyun dünyasının en popüler bir sürü oyunu zamanında mod olarak üretilmiş sonrasında kendi bağımsızlıklarını kazanmış yapımlardan oluşuyor. Örneğin Dota 2, zamanında World Of Warcraft oyunun bir moduydu. Çok tutunca kendisi ayrı bir oyun oldu. Şu anda ise moba sektöründeki en önemli isimlerden birisi. Bir başka örnek Dayz. O da bir oyun modundan geldi. Bu tarz bir şey yaptığında oyun yapımının dinamiklerini çok daha iyi bir şekilde öğrenebilirsin. En iyi tarafı ise hali hazırda oyunu oynayan bir sürü insan olduğu için o insanlara yaptığın modu gösterebilir ve onlardan geri dönüş alabilirsin. Bugün Steam Workshop'ta yayımlanan en kötü bir mod bile binlerce indirmeye ulaşabiliyor. Tabii bundan para kazanamazsın, ama amacında öğrenmekti değil mi ?

Kendine bir oyun seç. Örneğin bu Euro Truck Simülator 2 olsun. Sonra bu oyuna daha ne eklenebiliri düşün. Oyunun yapımcısının aklına gelmeyen veya gelse de telif hakları vs bir sürü şeyden dolayı yapamadığı bir şey bul. Mesela bu bir araba olabilir, yada gerçek şirket logoları olabilir. Burada önemli olan şey yaptığın ürüne insanların ilgi göstermesi. Sonrasında yaptığın ürünü oyunun mod sitelerine ekle. Örneğin "https://ets2modlari.com/" bu tarz siteler yaptığın ürünleri yayınlamak için can atarlar. Sende buradaki insan gücünden faydalanacaksın. Bir sitede modunun yayımlanması demek senin modunu binlerce insanın indireceği anlamına geliyor. Bu insanlardan alacağın geri dönüşler ile çok daha farklı işler yaparsın. En önemlisi ise bir şey başarmanın verdiği multluluk. Ufak ta olsa o işi başarabilmiş olmak seni tatmin edecektir.

Sonrasında ise yeni oyunlara geçersin her oyun için farklı şekillerde mod yapılır. Sen burada ne kadar çeşitli oyunun dosyalarını açar ve onları değiştirmeye çalışırsan o kadar fazla yöntem öğrenirsin. Zaten belirli bir sürenin ardından ciddi bir network bile oluşturmuş olacaksın. Bu sana ilerisi için çok yardımcı olacak. Bir nevi çıraklıktan ustalığa gibi düşünebilirsin, oyun yapımcılığının çıkarlığı ise oyun modlarından geçiyor.

Son olarak oldukça eski olmasına rağmen şu videoyu sana tavsiye ederim. Sektörün gerçeklerini çok güzel bir şekilde anlatıyor. Umarım hedeflerine ulaşabilirsin, iyi çalışmalar.

 

Sitede yorum yapabilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Yasin bulgan
03.10.2020 - 23:29

İlk önce,teorisel olarak algoritma zekanı artırmanı tavsiye ediyorum.Algoritmik zekayı artırmak bana göre işin yüzde 50 si sonrasında ise  sana tavsiyem,ilk önce yazacağın oyunun algoritmasını sözel olarak yaz bunu yaptıktan sonra emin ol bir çok dil birbirine çok fazla benziyor.Zaten temel mantıklarıda aynı Unity,python bu ikiside çok rahat öğrenebileceğin yapılar.Ama algoritmayı öğrenmeden buna girmen okuma yazma bilmeden,sadece kitap okurken ses çıkarmaya benzer.Gençsin umarum bu güzel zamanları çok iyi kullanırsın.

Çalışmalarında başarılar dilerim.

Sitede yorum yapabilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Özgür Aslan
27.09.2020 - 13:45

Günde ne kadar çalışman gerektiğini veya hangi günler hangi saatlerde çalışman gerektiğini biz söyleyemeyiz, her insanın kapasitesi farklıdır.

Fakat oyun programlamaya girmek istiyorsan Unity ve C# ikilisini kullanmanı öneririm, oyun sektörüne ilk kez başlayacaklar için uygun bir seçimdir, tabi hiç programlama dili bilmiyorsan direkt C# ' a başlamak seni biraz zorlayabilir, bunun için ise öncelikle daha basit bir programlama dili öğrenmek uygun olabilir, Python gibi mesela. Python ile algortitma-nesne tabanlı programlama ve genel olarak programlama dillerinin mantığını öğrenip C# ' a geçebilirsin.

İyi çalışmalar

Sitede yorum yapabilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.