Oyununuzdaki karakterlerin hareketlerini vektör olarak tanımlarsanız, bunları hareket ettirirken her türlü etkiyi bir kuvvet olarak uygulayabilirsiniz. Etkiler de her türlü koşullara göre hesaplanabilir.
Vektör format aşağıdaki gibi olmalı: konum = konum + hız;
konum (x, y) olarak belirlenir ve karakterin nerede olduğudur.
Hız ise x ve y yönlerindenki değişiklik olarak hesaplanır.
Buna göre formül şu şekilde açılır:
yeni konum x = eski konum x + hız x;
yeni konum y = eski konum y + hız y;
Bu ortamda eğer hareketi değiştirmek isterseniz, ekleyeceğiniz miktarı değişenin x ve y yönündeki delta değişme miktarı olarak tanımlayıp konum hesabına eklersiniz. Bu tip çalışma size her türlü etkileri oyun karakterinize yansıtmanızı sağlayacaktır.
Eğer vektör tipi aritmetik konusunda rahat değilseniz, aşağıdaki link teki kitaptan arzuladığınız kısımları inceleyin. https://natureofcode.com/book/chapter-1-vectors/
İyi çalışmalar.