Soru & Cevap

C# ve Java arasında kaldım. ...

03.03.2014 - 03:40

Merhaba, ben şu anda bir oyun üzerinde çalışıyorum ama kullanacağım dil konusunda kararsızım. Programlama mantığı konusunda biraz bilgim var, daha önce istihza.com'daki Python derslerini okumuştum. Oyun konusunda Python'ın yeterli olduğunu düşünmüyorum, özellikle hız açısından.

Şu anda C# ve Java üzerinde düşünüyorum. Eğer C#'ı seçersem Unity, Java'yı seçersem LibGDX kullanacağım. Dilin zor olmaması ve verimliliğimi artırması benim için önemli.

Ayrıca kullandığımda yaptığım oyunun olabildiğince çok platforma çıkmasını ve oyunun hızlı çalışmasını istiyorum. Dili öğrendikten sonra oyun dışındaki başka yazılımlar için de kullanmak istiyorum.

Siz hangisini önerirsiniz? (C# ve Unity / Java ve LibGDX)

8 Görüntülenme

3 Cevap

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.

picture-3537-1379713399.jpg
ertucaglar
05.03.2014 - 06:27

İki dilin de grammer'i çok benzerdir. 

Bence, oyun performansı bakımından C# çok çok iyi değildir, ancak oyunu cross-platform yapacağın için bir framework kullanacaksın (Unity) bu yüzden C# tercih edebilirsin, dökümantasyon bulman daha kolay olur.

picture-3581-1514411032.jpg
karlidag_
03.03.2014 - 05:17

Unıty3D(C#) tercıhınız olsun tum platformlara cıktı alabılırsınız (Web,masaustu,anroid,IOS, XBox,PS)...2d destegı de sunmaktadır. Ogrenmesı kolaydır. Sıtesınde bulunan open source oyunlar Unıty3D yı daha ıyı kavramanızı saglayacaktır...

Bunun harıcınde bırcok yerlı ve yabancı sırketler Unıty3D(C#) bılen kısılerı ıse alıyor.

picture-399-1379511904.jpg
halil
03.03.2014 - 04:14

c# ve unity daha makul görünmekte. 

Hakan
03.03.2014 - 04:25
Neden? Unity ile oyun yapmanın dışında, C#'ı çoklu platform masaüstü yazılımlarında kullanmak mantıklı mı? Xamarin ile mobilde çalışmak rahat olacaktır, ancak Mac OS ve Linux'a GUI uygulamalar yapmakta yardımcı olacak bir kütüphane var mı?