Soru & Cevap

Unity İle Hazırlanan Bir Modülü Xamarin.Forms’ ta kullanmak ...

20.10.2020 - 03:59

 

Merhabalar,

Xamarin.forms kullanarak bir uygulama geliştiriyorum. Geliştirdiğim uygulamaya Unity ile oluşturduğum bir paket eklemek istiyorum. Xamarin.Forms ile elde ettiğim sayı bilgisini Unity'e göndererek unityde çalışacak animasyonun dinamik oluşturulmasını istiyorum.   Xamarin.forms ile unity'i nasıl bağlayabilirim? 
aynı zamanda söylediğim gibi Xamarin forms ile iç içe çalışacak bir paket oluşturabilmem mümkün müdür? Geri dönüşleriniz için teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim. 

 

 

9 Görüntülenme

1 Cevap

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Profile picture for user gmyucalfarukeren
gmyucalfarukeren
19.02.2023 - 05:29

Selamlar Ece Hanım, 

Xamarin.Forms ile Unity arasında iletişim kurmak için birkaç yol vardır. En yaygın yöntemlerden biri, Unity'nin C# API'sini kullanarak bir Unity projesi oluşturmak ve bu projeyi Xamarin.Forms projesine dahil etmektir. Bu sayede Xamarin.Forms'tan Unity'e veri gönderip alabilirsiniz. İşte adım adım birkaç örnek

  1. Unity Projesi Oluşturma Unity 3D projesi oluşturmak için Unity Hub kullanabilirsiniz. Bu projede C# ile kodlama yapabileceğiniz bir script oluşturun. Bu script, Xamarin.Forms'tan gelen verileri işleyecektir

  2. Unity Projesi Ayarları Unity projesinde Project Settings menüsüne girin. Ardından Player seçeneğine tıklayın. Scripting Runtime Version bölümünden .NET 4.x'ı seçin

  3. Unity Projesi C# Script'i Oluşturduğunuz Unity projesinde yeni bir C# script oluşturun. Bu script, Xamarin.Forms'tan gelen verileri işleyecektir. İşleme sonucunda oluşacak animasyon gibi işlemleri de bu script içinde gerçekleştirebilirsiniz

  4. Xamarin.Forms Projesine Unity Projesi Dahil Etme Xamarin.Forms projesine, oluşturduğunuz Unity projesini dahil edebilirsiniz. Unity projesinin Unity 3D dosyasını, Xamarin.Forms projesindeki Assets klasörüne ekleyin

  5. Veri Gönderme ve Alma Xamarin.Forms'ta, Unity projesinde oluşturduğunuz script'i kullanarak veri gönderip alabilirsiniz. Bunun için örneğin MessagingCenter kullanabilirsiniz. Örneğin, aşağıdaki kod Xamarin.Forms'tan Unity projesine bir mesaj gönderir

MessagingCenter.Send<object, string>(this, "UnityMessage", "hello from Xamarin.Forms");

 

Unity projesinde, MessagingCenter.Subscribe() methodunu kullanarak bu mesajı dinleyebilirsiniz:

 

void Start()
{
    MessagingCenter.Subscribe<object, string>(this, "UnityMessage", (sender, message) =>
    {
        Debug.Log("Received message: " + message);
    });
}