Soru & Cevap

Unity nesne çoğaltma

01.01.2023 - 12:08

Topun topa çarptığında 5 adet çoğalmasını istiyorum 

207 Görüntülenme

3 Cevap

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.

Profile picture for user doganccetin
doganccetin
03.01.2023 - 01:17

İlk olarak, topun topa çarptığını algılamak için bir "Çarpışma Algılama" sistemi oluştur. Bu, topun topa çarptığı anda çalışacak bir kod bloğudur.

Çarpışma algılandıktan sonra, topun çoğalması için bir kod bloğu yazmalısın. Bu kod bloğu topun klonlarını oluşturacak ve yerleştirecektir.

Son olarak, topun klonlarının hareketlerini düzenlemek için bir kod bloğu yazmalısın. Bu kod bloğu, topun klonlarını hareket ettirecek ve gerektiğinde silinecektir.

örnek bir Unity C# scripti sunarak topun topa çarptığında 5 adet çoğalmasını sağlamak

Öncelikle, topun çarpışma algılama sistemini oluşturmalısın. Bunun için, topun üzerine bir "Box Collider" ekle ve "Is Trigger" özelliğini etkinleştir. Bu sayede, topun topa çarptığında bir çarpışma algılanacak ve "OnTriggerEnter" fonksiyonu çalıştırılacaktır.

Daha sonra, aşağıdaki C# kodunu topun üzerine ekle:

 

public GameObject top;  // Bu değişken, topun klonlarını oluşturmak için kullanılacak.

void OnTriggerEnter(Collider other)
{
    // Topun klonlarını oluşturmak için döngü kullan:
    for (int i = 0; i < 5; i++)
    {
        // Topun klonunu oluştur:
        GameObject clone = Instantiate(top, transform.position, transform.rotation);

        // Topun klonunun hareketini düzenlemek için bir script ekle:
        clone.AddComponent<TopHareket>();
    }

    // Topun kendisini silerek sadece klonların hareketini sağla:
    Destroy(gameObject);
}

 

 

Bu script, topun topa çarptığında çalışacak ve topun 5 klonunu oluşturacaktır klonların hareketini düzenlemek için topun klonlarına "TopHareket" adında bir script ekleyerek hareketlerini düzenleyebilirsin

Profile picture for user f.erenyucal
f.erenyucal
02.01.2023 - 05:47

Merhabalar Hakan Kaya, bunun için birden fazla seçenek vardır lakin ben size hiçbir kod bilgisi gerektirmeyen basit bir yolu söyleyeceğim.

  1. Menü üzerinden: "GameObject" menüsünün altındaki "Create Other" seçeneğini seçerek "Prefab" seçin. Bu, "Prefab" panelinde bir prefab oluşturacaktır. Daha sonra, "Hierarchy" panelinde prefab'ı sürükleyerek oyun dünyasına ekleyebilirsiniz

 

Teşekkür Ederim

Profile picture for user sevgii
sevgii
02.01.2023 - 05:09

Soruyu ben de merak ediyorum, cevabını bulursanız paylaşabilir misiniz?