Aslında layout içerisinde yerleştirdiğiniz widget'lar için bir sınır söylenmemişse bile kullanıcıyı ilgilendiren bir sınır var. Uygulama arayüzünüz yanıt verebilir bir arayüz olmaktan çıktığında o kullanıcıyı ilgilendiren bir sınır ortaya çıkıyor.
Fazla layout/widget yani fazla view, artan çizim (onDraw) süresi demek. Bir view, ekrana ne kadar çok çizim yapılarak çıkartılıyorsa o kadar sistem kaynağı harcanmasına sebep oluyor. Aynı şekilde çok fazla View barındıran ViewGroup'lar da (LinearLayout, RelativeLayout, ListView vb) öyle. İlk üretilen layout'lardan olan LinearLayout'un fazla kullanıldığı eski Android uygulamalarında bu darboğazlar öne çıkıyordu. Çünkü ekrana ekrana çok fazla widget yerleştirmek isteyen geliştiriciler olabiliyordu. Sonra onları hizalamak için bir sürü LinearLayout içerisine alıyor ve doğal olarak da uygulamanın bellekten ve bataryadan gereğinden fazla tüketmesine neden olunuyordu. GridLayout bu ihtiyaçtan üretildi örneğin.
Sadeliği, Android'in kendi tasarım alışkanlıklarını ve performansı göz önüne alarak çok fazla widget'ı ve layout'u (hele ki iç içe) kullanmamak gerek.
Oluşturduğunuz UI'ların ne kadar sürede çizildiği, performanslarının Android tarafından nasıl değerlendirildiği gibi debug amaçlı bilgileri almak için Hierarchy Viewer isimli bir araç var: http://developer.android.com/tools/debugging/debugging-ui.html Kesinlikle bir göz atmalısınız.
Şu videoda bu araç kullanılarak yapılmış bir çalışma var: