Soru & Cevap

Değişken ve dizi arasında performans farkı var mı? ...

07.06.2017 - 08:53

Aşağıdaki iki yöntem arasında hız ve performans bakımından bir fark var mı? 

Button[] MyButtons = new Button[49];
 
 for (int i = 0; i <= 49; i++)
         {
             int Capturediterator = i;
             string str = "Button" + Capturediterator;
             MyButtons [Capturediterator] = GameObject.Find(str).GetComponent<Button>();    
         }

****************************************************************************************************************************************

Button MyButton1,MyButton2,MyButton3..., MyButton50;
 
 MyButton1 =  GameObject.Find("MyButton1").GetComponent<Button>();
 MyButton2 =  GameObject.Find("MyButton2").GetComponent<Button>();
 MyButton3 =  GameObject.Find("MyButton3").GetComponent<Button>();
 and so on...
 MyButton50 =  GameObject.Find("MyButton50").GetComponent<Button>();

 

32 Görüntülenme

2 Cevap

Sitedeki sorulara cevap verebilmek için giriş yapın ya da üye olun.

picture-305923-1601953396.png
muharrir
26.10.2020 - 08:33
Hız açısından ikinci yöntem daha iyi, bellek tüketiminde de ikinci yöntem daha iyi; ancak, ikinci kodun depolama biriminde kapladığı alan daha yüksektir. Bununla birlikte, modern bilgisayar sistemlerinin kapasitesi düşünüldüğünde bu farklar devede kulak kadardır.
picture-55914-1434378011.jpg
osmanaman
21.09.2019 - 02:53

Bu ikisi arasında birincinin performansı daha yüksek hem de hafızada daha az yer kaplıyor. Ancak daha önemlisi gameobject.find metodu çok verimsiz bilgisayarı çok yoran bir metod bunun yerine tag ları kullanmanı tavsiye ederim çok daha yüksek performans alırsın.